Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

Εργασία: ο εφιάλτης των διακοπών!



Το ρολόι δείχνει αμετάκλητα διακοπές. Σηκώνεσαι, μαζεύεις με βιαστικές κινήσεις τα προσωπικά σου αντικείμενα κι αποχαιρετάς τους συναδέλφους σου ανταλλάσσοντας

ευχές και φιλιά…

… Αλλά την ώρα που πας να γλιστρήσεις προς την έξοδο στέλνοντας ένα τελευταίο αποχαιρετιστήριο βλέμμα, σε προλαβαίνει το δεξί χέρι του αφεντικού!

Στα χέρια του κρατάει έναν χοντρό ντοσιέ και το ύφος του δε σηκώνει αντιρρήσεις.


-Καλές γιορτές, Δέσποινα! Αυτό για να μας θυμάσαι!


-Δεν ήταν ανάγκη! Μπορούσα και να σας ξεχάσω για λίγο: θέλεις να πεις, αλλά κρατιέσαι και χαμογελάς, το ντοσιέ αλλάζει χέρια, η διάθεσή σου αλλάζει χρώμα και οι διακοπές που τόσο περίμενες έχουν πάει περίπατο.

Στο διάδρομο διαπιστώνεις κατάπληκτη ότι δεν είσαι η μόνη που βρέθηκε να κουβαλάει εργασία για το σπίτι. Όλοι οι συνάδελφοι αποχωρούν κρατώντας έναν παρόμοιο φάκελο κι έχουν το ίδιο ύφος μ’ εσένα.

Έτσι θα είναι από δω και πέρα, μαθαίνεις αργότερα στις ειδήσεις δια στόματος υπουργού εργασίας. Οι απασχολούμενοι στις άδειές τους θα εκπονούν εργασίες, προκειμένου να βελτιώσουν τις αναπόφευκτες αδυναμίες τους, ώστε να επιστρέφουν στα καθήκοντά τους ικανότεροι και αποδοτικότεροι.

Για τον σκοπό αυτό συγκεντρώνονται αυτή τη στιγμή που μιλάμε φάκελοι με υλικό ανά επαγγελματική κατηγορία και τις προσεχείς ημέρες θα διανεμηθεί πόρτα πόρτα…

Αρχίζεις να ζαλίζεσαι, δεν μπορεί φάρσα είναι, πετάγεσαι. Διαπιστώνεις ότι είσαι στο κρεβάτι σου, χαμογελάς.

Σηκώνεσαι από συνήθεια να ελέγξεις ότι το παιδί είναι καλά και κοιμάται σκεπασμένο.

Στο γραφείο της Μαίρης περιμένει το υλικό των φυλλαδίων, οι επαναληπτικές ασκήσεις των Αγγλικών, η τελευταία ενότητα της Ιστορίας (10 κεφάλαια) προς μελέτη, γιατί αμέσως μετά τις διακοπές έχει προαναγγελθεί επαναληπτικό διαγώνισμα, 12 προβλήματα Μαθηματικών και μια έκθεση: «Πώς πέρασα τις γιορτές».

Κοιτάς τον λόφο ικανοποιημένη που το παιδί σου πάει σ’ ένα καλό σχολείο. Να θυμηθείς το πρωί να ελέγξεις…

Κλείνεις το φως κι όλα καλά.

Στο μεταξύ κάθε παιδί που κάνει διακοπές έχοντας επαναληπτικές ασκήσεις και μελέτη:

• χάνει το δικαίωμα στην ξενοιασιά, 
• φορτώνεται με ανέντιμη δουλειά (βρίσκεται εκτός εργασιακού περιβάλλοντος με σκοπό την ξεκούραση), 
• επιφορτίζεται με ανθυγιεινή ενοχή και άγχος, μιας και το σύνηθες σενάριο είναι «θα ξεκινήσω να δουλεύω αύριο», 
• γεμίζει με αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο και το δάσκαλό του.
Μπορεί ένα παιδί να γίνει καλύτερος μαθητής στις διακοπές του;

Γίνεται ένας δάσκαλος αποτελεσματικότερος βάζοντας μπόλικες εργασίες στις αργίες;

Αδειάζει το μυαλό απ’ τη γνώση, όταν χαλαρώνει και ξεφεύγει από τη σχολική ύλη;

Οι ειδικοί μας βεβαιώνουν: το διάλειμμα είναι το ίδιο γόνιμο με το μάθημα, η παύση με την εργασία. Με άλλα λόγια ο χρόνος των διακοπών ωφελεί το παιδί με πολλούς και σπουδαίους τρόπους.

Γι’ αυτό πρέπει να μένει τέτοιος: χρόνος διακοπών. Βγάλτε τις ασκήσεις από το μυαλό σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου