Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Όπου δεν φτάνει η κυβέρνηση, μπορεί να πάει το κίνημα

γράφει ο Γιώργος Κυρίτσης

Σύνδεση με τα προηγούμενα: Η κυβέρνηση, με τη συμφωνία στην οποία κατέληξε με τους δανειστές το περασμένο καλοκαίρι, δημιούργησε μια τομή στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων.

Αναγκάστηκε να αποδεχθεί όσες βρίσκονταν ήδη σε φάση ολοκλήρωσης (εννιά περιπτώσεις) και πέτυχε πρακτικά να σταματήσει τις υπόλοιπες από τον κατάλογο των τουλάχιστον 23 που είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση Σαμαρά.

Το νέο ταμείο για τη δημόσια περιουσία θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα και αποστολή από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως οι αποκρατικοποιήσεις δεν είναι κάτι αναγκαστικά καλό -πιο συχνά ισχύει το αντίθετο- και πως σε κάθε περίπτωση η αναγκαία εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας δεν μπορεί να περιορίζεται στο μοντέλο "πουλάω για να ξεχρεώνω".

Μεταξύ των ιδιωτικοποιήσεων που αναγκαστικά προωθούνται, περίοπτη θέση κατέχουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία περιέρχονται στη γερμανική δημόσια εταιρεία Fraport και για τα οποία η πίεση ήταν λυσσαλέα από την πρώτη ημέρα που η Ελλάδα μπήκε στα Μνημόνια.

Ο πρωθυπουργός έχει τονίσει ότι η τροπή που πήρε η υπόθεση των αεροδρομίων δεν θα ήταν η ίδια αν μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει την αρχική διαπραγμάτευση.

Η κυβέρνηση είναι λοιπόν αναγκασμένη να εφαρμόσει τη συμφωνία για τα αεροδρόμια.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τοπικές κοινωνίες ή η Αυτοδιοίκηση ή οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει την ίδια πορεία. Στην Κέρκυρα, φερ' ειπείν, αποφασίστηκε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων η διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος κατά του μοντέλου παραχώρησης του αεροδρομίου.

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Χρ. Μωραΐτης είπε συγκεκριμένα ότι «Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση είναι επιζήμια και χρειάζεται νέο μοντέλο διαχείρισης. Και σήμερα, η κατάσταση καθώς η διαχείριση δεν είναι αυτές που θα θέλαμε. Ζητάμε λοιπόν νέο μοντέλο με δημόσιο χαρακτήρα και τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και άλλων παραγωγικών φορέων, όπως τα Επιμελητήρια κ.λπ.».

Επελέγη πάντως η μέθοδος του ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος και όχι το μοντέλο του κανονικού δημοψηφίσματος με το οποίο η Θεσσαλονίκη είχε πει όχι στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ που προωθούσε η κυβέρνηση Σαμαρά με την τρόικα.

Υπάρχουν, επίσης, εκτός του δημοψηφίσματος, και ένδικα μέσα, κινηματικά μέσα, διάφοροι δημοκρατικοί τρόποι για να εκφράσει κανείς ατομικά ή συλλογικά την άποψή του και να αντιπαλέψει μια "φορετή" πολιτική απόφαση.

Ίδωμεν...

Πηγή: www.avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου