Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Νότιας Αθήνας Χρήστου Καπάταη για το Ελληνικό στη συνεδρίαση του Π.Σ. Αττικής

Δεν έχουμε έως σήμερα παραλάβει κανένα σχέδιο συμφωνίας και η πληροφόρηση που έχουμε είναι ανεπίσημη. Άρα η όποια τοποθέτηση
επί τεχνικών θεμάτων είναι προβληματική.

Ξεκινάμε λοιπόν την ιστορία του Ελληνικού 15 χρόνια πριν. Από τότε έως και σήμερα κανένας πολιτειακός παράγοντας δεν όρισε με νόμο το τι ακριβώς θα γίνει στην περιοχή. Έως και σήμερα δεν είναι νομοθετημένο Α). το τι θα γίνει στην περιοχή Β). πού θα γίνει Γ). με ποιους όρους.

Βάζω λοιπόν πρώτο αυτό το θέμα προσπαθώντας όλοι να αντιληφθούμε την αναξιοπιστία του Ελληνικού Κράτους στην διαχείριση της περιουσίας του.

Τα τελευταία 15 χρόνια εσκεμμένα απαξίωσαν την περιοχή και καλλιεργούν την λογική «ας γίνει κάτι επιτέλους».

Κάποιοι, και μάλιστα αρκετοί, λοξοδρόμησαν από αυτήν την άποψη και απαιτούν την δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου. Εδώ μπαίνει το Πολυτεχνείο μπροστά και καταθέτει μια πρόταση ως βάση ήπιας ανάπτυξης.

Από τότε έως και σήμερα πάλι δεν γίνεται τίποτα απολύτως στην περιοχή.

Αρχίζει εντωμεταξύ μια αδιαφανής διαδικασία η οποία καταλήγει σε μια σύμβαση με ανάδοχο τον ένα και μοναδικό μειοδότη. Η σύμβαση αυτή παραμένει επτασφράγιστο μυστικό έως και σήμερα. Την γνωρίζουν επίσημα μόνο αυτοί που αγοράζουν και πουλάνε.

Ούτε και τότε που η Περιφέρεια Αττικής με τον πιο επίσημο τρόπο ζητά να παραλάβει την σύμβαση δεν το καταφέρνει - Νοέμβριος 2014. Ούτε ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Αττικής στο ΔΣ στο Ελληνικό Α.Ε καταφέρνει να πάρει επισήμως την σύμβαση.

Με τέτοιου είδους μεθοδεύσεις και στο απόλυτο σκοτάδι, τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε αντί να υπερασπιστούν το δημόσιο συμφέρον κάνουν ό,τι μπορούν για να εξυπηρετήσουν τον ιδιώτη.

Είναι τόσο αδιαφανείς οι διαδικασίες που ακόμα και το Συμβούλιο Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρεμβαίνει σε ότι αφορά την αλλαγή βασικών όρων του διαγωνισμού. Να υπενθυμίσω ότι ο μόνος κρατικός φορέας ο οποίος παρενέβη στα Ελληνικά Δικαστήρια για την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος ήταν η Περιφέρεια Αττικής.

Παρά το γεγονός ότι στο δικαστήριο χάσαμε η συμβολή μας ήταν καθοριστική ώστε να μπορέσει άλλος διαπραγματευτής να αλλάξει ό,τι είναι δυνατόν να αλλαχτεί.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και μετά την δικαστική απόφαση η σύμβαση είναι πλέον ισχυρή.

Έτσι λοιπόν μετά από ισχυρές τοπικές και άλλες παρεμβάσεις αναλαμβάνει η ομάδα Μπελαβίλα να διερευνήσει τις πιθανές αλλαγές προς το καλύτερο. Η ομάδα αυτή διορίζεται επίσημα από την Κυβέρνηση με ΦΕΚ. Αναλαμβάνει μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Το τι μπόρεσε και το τι δεν μπόρεσε να κάνει είναι στην κρίση του καθενός.

Γνωρίζοντας όμως την προσπάθεια αυτών των ανθρώπων την εντιμότητα του Νίκου και το πόσο μοναχικός είναι ο δρόμος που ακολούθησε θεωρώ ότι κατάφερε αυτό που δεν κατάφεραν άλλοι σε πολύ καλύτερες συνθήκες. Η συγκεκριμένη ομάδα λειτούργησε κάτω από τρομερή πίεση και σχεδόν εκβιαστικές συνθήκες.

Ήταν ουσιαστικά ο μοναδικός σοβαρός αντίπαλος των αρπακτικών και -θυμίζω για άλλη μια φορά- τους διόρισε η Κυβέρνηση. Το τι μπόρεσαν να διορθώσουν και τι όχι, το αναφέρουν οι ίδιοι στην δήλωσή τους. Κατά την γνώμη μου, επήλθαν ουσιώδεις θετικές αλλαγές στην σύμβαση.

Χωρίς λοιπόν την πλήρη γνώση της συμφωνίας με βεβαιότητα μπορώ να αναφερθώ στα παρακάτω:

• Όσο η νέα πλέον συμφωνία δεν κοινοποιείται και δεν κατατίθεται στο φως της ημέρας ο καθένας θα λέει αυτό που τον βολεύει. Είναι δημοκρατικό δικαίωμα του καθενός να μάθει ακριβώς τι θα γίνει στην περιοχή. Η διαφάνεια είναι δύναμη και δεν πρέπει να την φοβάται κανένας.

• Το τίμημα είτε τα 915 εκατ. είτε τα 2,40 δις παραμένει μικρό και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι μελλοντικές επενδύσεις εκτός από αβέβαιες και χρονικά μη προσδιορισμένες δεν έχουν την απαραίτητη κοινωνική ανταποδοτικότητα.

• Η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει εντός της περιοχής τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΟ και οικόπεδο 42 στρεμμάτων. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να απεμπολήσουμε τα δικαιώματά μας και θα διεκδικήσουμε την δημόσια περιουσία της Περιφέρειας Αττικής.

• Στην όποια αξιοποίηση της περιοχής έχουν λόγο η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄και Β΄ βαθμού και χωρίς διαβούλευση δεν μπορούν να επιβληθούν τετελεσμένα.

• Μαθαίνουμε ανεπισήμως ότι θα δημιουργηθούν στην περιοχή 6 εμπορικά κέντρα, casino, και θα υπάρξει υψηλός συντελεστής δόμησης. Αυτά τα 3 στοιχεία από μόνα τους αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της περιοχής. Είναι δε άξιο απορίας το πώς θα συντηρηθούν έξι εμπορικά κέντρα σε μια περιοχή που πρακτικά δεν αντέχει. Οι όμορες αγορές της Γλυφάδας δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα άδεια εμπορικά κέντρα. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι παραλογισμός.

• Η τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής διεκδικεί για την διαχείριση των απορριμμάτων χώρο εντός της έκτασης. Ο χώρος αυτός παραμένει ζητούμενο γιατί όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει εναλλακτική λύση στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου