Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Τo «Τελευταίο ψέμα» του Μιχάλη Κακογιάννη για πρώτη φορά στη σκηνή, στο Ίδρυμα Κακογιάννη από 24 Φεβρουαρίου

«Το τελευταίο ψέμα», μία από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του Μιχάλη Κακογιάννη, στο οποίο η Έλλη Λαμπέτη κατέθεσε μία αξιομνημόνευτη ερμηνεία, θα
μεταφερθεί για πρώτη φορά στη σκηνή και μάλιστα στο «σπίτι» του δημιουργού, το Ίδρυμα Κακογιάννη.

Ο Ένκε Φεζολάρι, με οδηγό το διάσημο σενάριο, χρησιμοποιώντας και τις επιπλέον σκηνές που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην ταινία, υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, η οποία θα ανέβει, από τις 24 Φεβρουαρίου, στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος).


«Πρόκειται για μία ιστορία που διατηρεί δυναμικά στον χρόνο τη δραματικότητα και τον ρεαλισμό εκείνης της εποχής. Μίας εποχής, όπου συνοικίες ψυχών ονειρεύονται και παλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί, ξεπεσμένες ζωές αγωνίζονται να μην ξεπουληθούν τελείως, χρεοκοπημένοι άνθρωποι είναι βουτηγμένοι στο ψέμα και στα προσχήματα», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

«Η ηθική καταρρέει μπροστά στα προβλήματα, και μαζί της καταρρέει μία εύπορη τριμελής οικογένεια που βρίσκεται στα όρια της χρεοκοπίας, καταφεύγοντας σε μία σειρά από ψέματα για να διαφυλάξει τη φήμη της. Σήμερα, που όλες οι αξίες είναι σε κρίση, διάφορα ερωτήματα γεννιούνται: Μπορεί κάποιος να πετύχει τον σκοπό του χωρίς ηθικές εκπτώσεις; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κανείς; Υπάρχει γυρισμός;» κατάλήγει.

Ο Μιχάλης Κακογιάννης συνθέτει με το «Τελευταίο Ψέμα» (προβλήθηκε στις αίθουσες το 1958 με μουσική του Μάνου Χατζιδάκι) ένα ρέκβιεμ για τη σήψη και την παρακμή της κυνικής και επιπόλαιης εύπορης τάξης, που προήλθε από τα ερείπια της Κατοχής και του Εμφυλίου. Η ματιά του δημιουργού καταγράφει με ακρίβεια, αλλά και ευαισθησία, μία εποχή ραγδαίων ηθικών εκπτώσεων και γι' αυτό ανήκει στις καλύτερες στιγμές του ελληνικού νεορεαλισμού.

Στο επίκεντρο της δράσης είναι μία εύπορη οικογένεια, που βλέπει τα οικονομικά θεμέλιά της να τρίζουν, καθώς το εργοστάσιο του πατέρα βρίσκεται ένα βήμα από τη χρεοκοπία. Μπροστά στο αδιέξοδο, η ελαφρόμυαλη αλλά και κυνική μητέρα, που νοιάζεται μόνο για τα κοινωνικά προσχήματα, εξωθεί τη μοναχοκόρη της σε έναν γάμο συμφέροντος.


ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου