Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017

ΟΙΕΛΕ: Το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε έρευνα για το σχολείο που μοιράζει τίτλους σε μαθητές φαντάσματα

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προβάλλεται το ντοκιμαντέρ «ΙΧΘΥΣ», που παρακολουθεί τη ζωή μιας οικογένειας, η οποία έχει επιλέξει,
λόγω «δυσπιστίας» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, την κατ’ οίκον διδασκαλία.

Από το ντοκιμαντέρ προκύπτει ότι η οικογένεια είχε συνάψει συμφωνία με ιδιωτικό σχολείο, το οποίο -άγνωστο με ποιες διαδικασίες- χορήγησε, προφανώς παρανόμως, τίτλους σπουδών στα παιδιά της οικογένειας. Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι το homeschoolingστην Ελλάδα επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση φυσικής αδυναμίας παρακολούθησης μαθημάτων.


Η ΟΙΕΛΕ έχει αποστείλει τα στοιχεία των γονέων στο Υπουργείο Παιδείας (εδώ η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου) και ήδη έχει ξεκινήσει η έρευνα για την ανεύρεση του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου που «μοιράζει» τίτλους σε μαθητές που δεν παρακολουθούσαν μαθήματα.

Όπως τονίζει η ΟΙΕΛΕ: «Δυστυχώς, όπως έχουμε πολλάκις επισημάνει, η περίπτωση αυτή δεν είναι μοναδική και αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου σε ένα τεράστιο εκπαιδευτικό σκάνδαλο που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, διότι πλήττεται το δημόσιο συμφέρον και καταστρατηγείται η ισονομία και η αξιοκρατία».

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων τονίζει κατηγορηματικά ότι η κατ’ οίκον διδασκαλία και συνεπώς η έκδοση παράτυπων τίτλων σπουδών επέχει ποινικές ευθύνες τόσο για τους γονείς όσο και για τα εμπλεκόμενα ιδιωτικά σχολεία.

Με αφορμή λοιπόν το προαναφερθέν ντοκιμαντέρ «ΙΧΘΥΣ» και την καταγγελία της ΟΙΕΛΕ, στα οποία γίνεται λόγος για πιθανές παράνομες συμφωνίες ιδιωτικών σχολείων και γονέων, ώστε να εκδίδονται παράτυποι τίτλοι σπουδών σε μαθητές χωρίς τη φυσική τους παρουσία στα μαθήματα, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έδωσε πρόσφατα εντολή στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να διερευνηθούν τόσο η συγκεκριμένη καταγγελία όσο και ενδεχόμενα παράνομα περιστατικά σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία.

Σύμφωνα με συγκεκριμένη καταγγελία της ΟΙΕΛΕ, μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της επαρχίας έχει μαθητές-φαντάσματα που δεν εμφανίζονται ποτέ για μάθημα. Τα απουσιολόγιο είναι εικονικά. Επιπλέον, η καταγγελία κάνει λόγο για απλήρωτους εκπαιδευτικούς και για μισθολογικές καταστάσεις που δεν αποστέλλονται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.


ΟΙΕΛΕ: Οι κίνδυμοι του homschooling για τους μαθητές και για το εκπαιδευτικό σύστημα

  • Η διασύνδεση του homeschooling με περιθωριακές και επικίνδυνες κοινωνικές ομάδες. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι συχνά πίσω από την κατ’ οίκον διδασκαλία κρύβονται ακραίες ομάδες. Πχ, στις ΗΠΑ οι οικογένειες που υποχρεώνουν τα παιδιά τους στο homeschooling είναι μέλη είτε φονταμενταλιστικών χριστιανικών ομάδων, είτε μέλη του lobby των οπαδών της οπλοκατοχής είτε είναι ακραίοι νεοφιλελεύθεροι ριζοσπάστες που ενεργά επιδιώκουν την κατάργηση της κρατικής εκπαίδευσης.
  • Ο τεράστιος κίνδυνος της έλλειψης κοινωνικοποίησης. Τα παιδιά ζουν σε ένα περιβάλλον τύπου «γυάλας», μην έχοντας τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με συνομηλίκους τους. Τούτο έχει σοβαρές συναισθηματικές, ψυχοκοινωνικές και λειτουργικές επιπτώσεις στα παιδιά αυτά.

  • Κοινωνικός ρατσισμός πίσω από την «καθαρότητα» του απομονωτισμού.Η πρόθεση των γονέων για απομόνωση των παιδιών τους μέσω της κατ’ οίκον διδασκαλίας έχει ρατσιστικά κίνητρα. Οι γονείς αυτοί δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να αναμιχθούν με μαθητές από άλλη κοινωνική τάξη, άλλη θρησκεία, άλλη φυλή. Αυτό περνά στερεότυπα στα παιδιά, κάνει τα ίδια κοινωνούς ενός ακραίου κοινωνικού ρατσισμού, μιας θεωρίας κοινωνικής καθαρότητας που θυμίζει ολοκληρωτικά καθεστώτα.

  • Οι δραματικές συνέπειες της γονεϊκής καταπίεσης. Συχνά η τάση των γονέων να «προστατεύουν» τα παιδιά τους μέσω της κατ’ οίκον διδασκαλίας δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά ωμή καταπίεση. Είναι γνωστό ότι σε ορισμένα παιδιά η καταπίεση αυτή έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα για τους γονείς αποτελέσματα. Προκαλεί βία και παραβατική συμπεριφορά ως αποτέλεσμα αντίδρασης στον γονεϊκό αυταρχισμό.

  • Κατ’ οίκον διδασκαλία vs εκπαιδευτικού συστήματος. Το homeschooling ως θεσμός τίθεται συχνά απέναντι στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα. Τα lobbies που στηρίζουν την κατ’ οίκον διδασκαλία εκφράζουν δυναμικά την άποψή τους εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης και του θεσμού του σχολείου. Επειδή τέτοιες ομάδες δυστυχώς έχουν αποκτήσει δύναμη, συνεπικουρούμενες από νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές πολιτικές δυνάμεις, χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Στην Αμερική η HLSDA (Ένωση για την Νομική Προστασία της κατ’ Οίκον Διδασκαλίας) είναι πλέον ένα από τα πιο επιδραστικά lobby της εκπαίδευσης και έχει στενές σχέσεις με το ακραίο TeaParty και την πιο ακραία πτέρυγα των Ρεπουμπλικάνων. Στην Ευρώπη το homeschoolingστηρίζει το ECNAIS, μια ακραία ΜΚΟ που εκπροσωπεί τα «ελεύθερα» σχολεία (ιδιωτικά χωρίς έλεγχο από την πολιτεία). Δυστυχώς, μέλος αυτής της ΜΚΟ είναι ο Σύνδεσμος των ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι γονείς που παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ έκαναν συμφωνία με ιδιωτικό σχολείο για να χορηγηθούν στα παιδιά τους απολυτήρια.

  • Τέλος, ο τεράστιος κίνδυνος της έκδοσης παράνομων τίτλων εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος. Τα ιδιωτικά σχολεία θα μετατραπούν σε γραφεία εκτύπωσης απολυτηρίων σε μαθητές-φαντάσματα. Αυτό εξυπηρετεί και τους σχολάρχες-επιχειρηματίες που θα λειτουργούν σχολεία που θα πουλούν χωρίς καλά-καλά να χρειάζονται προσωπικό, αλλά και γονείς οι οποίοι θα αγοράζουν πτυχία χωρίς τα παιδιά τους να κοπιάζουν. Κι αν αναρωτιέται κανείς, αν αυτό είναι δυνατόν να συμβαίνει, πληροφορούμε ότι σήμερα υπάρχουν καταγεγραμμένα ιδιωτικά σχολεία που πουλούν παράνομους τίτλους σε ανύπαρκτους μαθητές. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ήδη χιλιάδες παράνομοι τίτλοι σπουδών απονεμήθηκαν από ιδιωτικά ΤΕΕ σε όλη την Ελλάδα σε μαθητές οι οποίοι τα χρησιμοποίησαν για διορισμό στο δημόσιο και μάλιστα σε καίριες θέσεις (πχ, νοσηλευτικό προσωπικό).
left.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου