Τετάρτη, 3 Μαΐου 2017

Ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Η οικονομική κρίση "ανάγκασε" τους Έλληνες του πρωτογενούς τομέα να ξυπνήσουν από τον λήθαργο του εφησυχασμού και να αναλάβουν έντονα
δράση ως επιχειρηματίες, ώστε να αυξήσουν την εξωστρέφεια και τις επαγγελματικές τους συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αυτή την πεποίθηση εξέφρασαν μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υψηλόβαθμα στελέχη των λιανεμπορικών αλυσίδων "Tesco" και "Μetro", υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι η είσοδος νέων γενιών στο χώρο, άλλαξε τα δεδομένα στις διμερείς συνεργασίες.

Μάλιστα, στο πλαίσιο του Διεθνούς Εμπορικού Γεγονότος Φρούτων και Λαχανικών "Freskon" της ΔΕΘ-Helexpo στην Θεσσαλονίκη, αμφότεροι δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πλέον η τάση που φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος για τους μεγάλους παίκτες στην παγκόσμια αγορά, είναι η μείωση του κόστους, με την απάλειψη κρίκων στην αλυσίδα που το επιβαρύνουν, προς όφελος του παραγωγού και του καταναλωτή.

Ο υπεύθυνος αγορών φρούτων και λαχανικών (Lead Supply Development Manager Tesco European Hub), Γιώργος Μπιτσάκος της Tesco, απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισήμανε ότι η έλευσή του στην Freskon για δεύτερη φορά φέτος, εντάσσεται στο πλαίσιο της εύρεσης καινούριων προϊόντων-φρούτα και λαχανικά- για την Tesco, που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία και διαθέτει τα προϊόντα της και σε περισσότερα από 1.000 καταστήματα σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Σλοβακία Τσεχία, Ουγγαρία, Πολωνία.

Υπογραμμίζοντας ότι στα "τρόφιμα υπάρχει ακόμη αποπληθωρισμός στη Βρετανία και οι τιμές τους εξακολουθούν να πέφτουν", ο κ. Μπιτσάκος τόνισε ότι η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με "πολύ καλούς προμηθευτές στην Ελλάδα και διαρκώς ψάχνει νέους, που καινοτομούν και επενδύουν στην ποιότητα".

Κληθείς να εκφράσει τη γνώμη του για τους Έλληνες του πρωτογενούς τομέα, ο ίδιος ανέφερε ότι διαπίστωσή του αποτελεί ότι υπάρχει μια γενικότερη θέληση από τους παραγωγούς και προμηθευτές, να ενισχύουν σημαντικά την εξωστρέφειά τους, είτε λόγω του πολύ καλού προϊόντος τους που μπορούν να διαθέσουν και σε μεγάλο όγκο, είτε επειδή θέλουν να "μειώσουν το ρίσκο του να εμπορεύονται τα προϊόντα τους μόνο στην ελληνική αγορά, όπου μειώνονται συνεχώς οι τιμές στα προς πώληση προϊόντα, ακόμη και στα σούπερ μάρκετ".

Εκφράζοντας την χαρά του για το γεγονός, όπως είπε ο ίδιος, ότι οι Έλληνες παραγωγοί και προμηθευτές σκέφτονται πιο ανοιχτόμυαλα, δοκιμάζοντας καινούρια πράγματα, ο ίδιος επισήμανε "τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στην Ελλάδα αύξηση τροφίμων σε εξαγωγές, τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο και συγκριτικά με το 2010, πλέον ο Έλληνας παραγωγός δοκιμάζει καινούριες ποικιλίες, άλλους τρόπους συσκευασίας και οι εταιρείες επενδύουν στο χώρο των κηπευτικών".


ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου