Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Σύγκρουση προτύπων για τα Πρότυπα - Πειραματικά Σχολεία

Η πολιτική αντιπαράθεση που ξέσπασε για τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία αναδεικνύει δύο διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για τον ρόλο του σχολείου, τη
διαμόρφωση του αυριανού πολίτη, την ίδια την κοινωνία.

«Μορφωτικά Σένγκεν» αποκαλούν καθηγητές τα εν λόγω εκπαιδευτήρια. Τα χαρακτηρίζουν βαθύτατα συντηρητικά και αντιπαιδαγωγικά και ζητούν την κατάργηση ή τροποποίηση του θεσμικού τους πλαισίου.

Την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, αρκετά πριν η Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων απειλήσει με παραιτήσεις και προκαλέσει ακόμα και πολιτική αντιπαράθεση, στο υπουργείο Παιδείας κατατέθηκε ένα υπόμνημα καθηγητών υπηρετούντων με οργανική θέση σε πειραματικά σχολεία. Βασικό τους αίτημα, η κατάργηση/τροποποίηση διατάξεων του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των πρότυπων πειραματικών σχολείων.

Η κατάσταση που περιγράφεται στο υπόμνημα απεικονίζει ένα από τα ζωτικά τμήματα του σημερινού ΠΠΣ, το διδακτικό προσωπικό, που διαμορφώνει σε υψηλό βαθμό τους πραγματικούς όρους της εκπαίδευσης σ’ αυτά τα σχολεία.

Ο προβληματισμός που γεννάται με αφορμή αυτό το υπόμνημα υπερβαίνει κατά πολύ τη συζήτηση περί αριστείας και των ιδεολογικο-πολιτικών παραγώγων της που μονοπωλούν την επικαιρότητα των ημερών.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, που εύκολα κανείς δεν θα το χαρακτήριζε δημοκρατικό, διάφανο και… «πρότυπο», ειδικά για τη λειτουργία πρότυπων σχολείων, οι εκπαιδευτικοί έφτασαν όχι μόνο να διαμαρτύρονται αλλά και να καταγγέλλουν ακόμα και «τη διατάραξη της καλώς εννοούμενης σχέσης μαθητή-διδάσκοντος λόγω του συνεχούς εξεταστικοκεντρικού πλαισίου»,  δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ε’ ΕΛΜΕ.


Πέρα από τις προθέσεις της κυβέρνησης για τη νέα φυσιογνωμία των σχολείων αυτών και πέρα από τις απόψεις για τον διαχωρισμό ή όχι των δύο χαρακτήρων (με δεδομένη την απόσταση ανάμεσα στο πειραματικό, που συνδέεται με το Πανεπιστήμιο, την έρευνα και την καινοτομία και απαιτεί το έγκυρο δείγμα του τυχαίου μαθητικού πληθυσμού που απλώς χρειάζεται να κληρωθεί, και στο πρότυπο που απευθύνεται σε άριστους και απαιτεί εξετάσεις), σκόπιμο και χρήσιμο είναι να προβληματιστούμε για την εν γένει αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος.

Πηγή: www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου