Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Όλα στο φως για να βγουν στον "αέρα" και η υποκρισία με την ανεξαρτησία της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων

Κανόνες ισονομίας, διαφάνειας και εύρυθμης λειτουργίας στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο καθιερώνει για πρώτη φορά έπειτα από 25 χρόνια το νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ που κατατέθηκε χθες και από σήμερα συζητείται στη Βουλή.

Οι άδειες λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού, που για τους πανελλαδικής εμβέλειας θα κυμαίνονται μεταξύ 5 με 8, θα χορηγηθούν από το ΕΣΡ έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, η συμμετοχή στον οποίο προϋποθέτει φορολογική, ασφαλιστική και τραπεζική ενημερότητα, δηλαδή ρύθμιση των σχετικών οφειλών.

Πλήρης διαφάνεια στα κανάλια με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή

Η διαφάνεια επιβάλλεται πρωτίστως με την ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου αν πρόκειται για εταιρείες της ημεδαπής και μέχρι ποσοστού 1% για εταιρείες με έδρα τρίτες χώρες.

Με αυτόν τον τρόπο εξουδετερώνονται ουσιαστικά οι περίφημες off shore στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των μέσων ενημέρωσης και η συνακόλουθη συγκέντρωσή τους σε λίγα χέρια. Επίσης, προστατεύονται οι θέσεις εργασίας στα κανάλια με τη θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων για τη χορήγηση της άδειας.

Η υποκρισία με την ανεξαρτησία της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων

Το έργο το είδαμε πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014, όταν ωθήθηκε σε παραίτηση ο τότε γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης για "προσωπικούς λόγους". Και χωρίς να έχει κληθεί σε απολογία, όπως καλείται σήμερα η διάδοχός του Κατερίνα Σαββαΐδου, με την κατηγορία της κατάχρησης του ρόλου της.

Η παραίτηση Θεοχάρη είχε προκαλέσει τότε την έντονη δυσφορία των εταίρων - δανειστών, καθώς θεωρούσαν απαραίτητη την "ανεξαρτησία" τής εν λόγω γραμματείας. Τώρα, η επιθυμία της κυβέρνησης να παραιτηθεί η κ. Σαββαΐδου, προκαλεί την έντονη δυσφορία τής αντιπολίτευσης, καθώς αίφνης πίνει νερό στην "ανεξαρτησία" της αρχής.

Θα μπορούσαν όλοι οι δυσφορούντες να έχουν δίκιο, εάν πράγματι η ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είχε αποκτήσει όλα εκείνα τα εχέγγυα ότι θα ελέγχεται από κάποιον. Όχι από τον εκάστοτε υπουργό Οικονομικών ή την εκάστοτε κυβέρνηση, αλλά έστω από μια θεσμοθετημένη διευρυμένη πλειοψηφία της Βουλής.

Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές -οι εξής πέντε, δηλαδή, Συνήγορος του Πολίτη, ΑΣΕΠ, ΕΣΡ, Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών- τοποθετούνται με υποχρεωτικά ευρεία κοινοβουλευτική συναίνεση.

Από αυτή τη συναίνεση -την υποχρέωση δηλαδή των κομμάτων να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό- προκύπτει και η ισχύς τους, ανεξάρτητα από την ποιότητα της δουλειάς τους. Εάν μάλιστα διακριθούν για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αποκτούν και τον σεβασμό του πολίτη, κάτι που εδραιώνει την ανεξαρτησία τους και στη συνείδηση της κοινωνίας.

Ειδικά σε εποχής κρίσης, η θέση της Γενικής Γραμματείας Εσόδων είναι "ηλεκτρική καρέκλα". Και, βεβαίως, είναι σωστό ο καθήμενος σ' αυτή την καρέκλα να μην είναι ευάλωτος σε κάθε παρέμβαση υψηλόβαθμων αξιωματούχων, εντός και εκτός της χώρας.

Ωστόσο, είναι απόλυτα υποκριτικό να σκίζουν διάφοροι τα ιμάτιά τους για την παραβίαση της ανεξαρτησίας της υφιστάμενης Γραμματείας όταν ένας υπουργός και μία κυβέρνηση είναι αυτοί που επιλέγουν -έστω μετά από μια "ανοιχτή διαδικασία"- τον/την επικεφαλής της.

Κανείς δεν έχει την υποχρέωση να αξιολογήσει τις επιδόσεις του; Και κανείς δεν έχει την υποχρέωση να διορθώσει τα λάθη τους;

Πηγή: www.avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου