Σάββατο 7 Μαΐου 2016

Τα ψέματα και η αλήθεια για το ολοήμερο σχολείο

"Η συνταγματική επιταγή για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας γίνεται πράξη".

Αυτό τονίζει το υπουργείο Παιδείας δίνοντας διευκρινίσεις για τη δημιουργία του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου, στην οποία προχωρά και απαντώντας στα δημοσιεύματα περί κατάργησης του ολοήμερου σχολείου.

Παράλληλα, χαρακτηρίζει εντελώς ψευδή τα περί πρόθεσής του να κλείσει εκατοντάδες δημοτικά σχολεία στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας από 4/θέσια και κάτω.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

"Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τίθεται σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος μια σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο.

Πρόκειται για τη δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες.

Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15). Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Αυτό επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω.

Η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση. Είναι, συνεπώς, εντελώς ψευδής και εκ του πονηρού η καταγγελία ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να κλείσει εκατοντάδες δημοτικά σχολεία στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας από 4/θέσια και κάτω.

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες).

Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης ανάμεσα στο διδακτικό (08:15-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00.

Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας.

Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών".

η Αυγή

*** * ***

Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης απαντώντας στον Κυρ. Μητσοτάκη έκανε την παρακάτω δήλωση:

"Η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενιαίου τύπου ολοήμερου -τονίζω ολοήμερου- δημοτικού σχολείου σε ολόκληρη τη χώρα. Παντού, τα παιδιά θα έχουν μάθημα μέχρι τις 13:15 και το ολοήμερο θα λειτουργεί μέχρι τις 16:00.

Στο νέο, ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, όλα τα παιδιά θα διδάσκονται διδακτικά αντικείμενα που μέχρι σήμερα προσφέρονταν μόνο στο 1/3 των δημοτικών σχολείων.

Το νέο δημοτικό θα είναι πιο πλούσιο για όλα τα παιδιά. Αυτή είναι η συνταγματική επιταγή για ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης και υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προχωρά και έχει ως στόχο ένα σχολείο με ποιότητα και ισότητα.

Ο κ. Μητσοτάκης, είχε δηλώσει πρόσφατα στο συνέδριο του κόμματός του, ότι, οι μαθητές είναι «πελάτες του σχολείου», υιοθετώντας, έτσι, την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, που καταλήγει ακόμη και στην επιβολή διδάκτρων στα σχολεία.

Σήμερα, επιτίθεται στο ενιαίου τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο, διότι με τον θεσμό αυτό αναβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση και μπαίνει φραγμός στα σχέδιά του να επεκτείνει την ιδιωτική εκπαίδευση σε βάρος της δημόσιας. Αμετανόητος νεοφιλελεύθερος εκτίθεται για μια ακόμη φορά."


Νωρίτερα, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει:

"Η Κυβέρνηση με τις αποφάσεις της απαξιώνει στην πράξη το χρήσιμο και δημιουργικό θεσμό του ολοήμερου σχολείου.

Στερεί ουσιαστικά από τα παιδιά της μέσης οικογένειας εργαζομένων τη δυνατότητα ενίσχυσης και εμπλουτισμού των μαθημάτων τους και των δεξιοτήτων τους. Έτσι, οδηγεί διαρκώς προς τα κάτω το επίπεδο της μόρφωσης.

Αν θέλουμε ως κοινωνία να έχουμε πραγματική προοπτική, οφείλουμε να δώσουμε περισσότερες δυνατότητες καινοτομίας και γνώσης σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού."

*** * ***

Το ολοήμερο σχολείο όχι μόνο δεν καταργείται αλλά αναβαθμίζεται και επεκτείνεται με πλούσιο πρόγραμμα και ειδικότητες, σε όλη την Ελλάδα δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης στο Mega.

Το δημοτικό σχολείο θα ξεκινάει στις 08.15 όπως και σήμερα και θα τελειώνει στις 13.15. Όσοι γονείς επιθυμούν, με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν και σήμερα, θα επιλέγουν να συνεχίσει το παιδί τους στο ολοήμερο σχολείο.

Σε όλα τα σχολεία μπαίνει η ξένη γλώσσα από την α' δημοτικού, ενώ σε νομοσχέδιο θα κατοχυρωθεί και το κρατικό δίπλωμα γλωσσομάθειας.

Όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν και Αγγλικά και Πληροφορική και Θέατρο και Μουσική και Γυμναστική, όχι μόνο σε μερικά σχολεία, αλλά σε όλα, εξήγησε κλείνοντας την παρέμβασή του ο υπουργός Παιδείας.


*** * ***

της Κατερίνας Μπρέγιαννη

«Θέλουμε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, ένα σχολείο συνεργασίας και όχι άκρατου ανταγωνισμού» δήλωσε στη βουλή ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης που προωθούνται με το νομοσχέδιο, όπως η αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων, η ίδρυση του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου, η προώθηση της περιγραφικής αξιολόγησης και η μείωση της ύλης, αναβάθμιση του αυτόνομου ρόλου του ενιαίου Λυκείου και ανασυγκρότηση των ΕΠΑΛ.


"Οι μαθητές δεν είναι πελάτες, κ. Βορίδη"

«Δεν είναι πελάτες οι μαθητές κ. Βορίδη, ούτε με την έννοια της ανταποδοτικότητας που λέτε» απάντησε στον Μ. Βορίδη.

«Ούτε ένα ευρώ μπορεί να μην έχει δώσει ένας πολίτης, έχει όμως δικαίωμα στη μόρφωση, στην υγεία και την κοινωνική ασφάλιση. Η άλλη αντίληψη είναι η αγοραία αντίληψη. Είναι σαφής η διάκριση ανάμεσα στο νεοφιλελευθερισμό και σε μια δημοκρατική αντίληψη για κοινωνικό κράτος».

«Αυτή η αντίληψη για τους πελάτες είναι όψιμη απάντηση για τη Ν.Δ. γιατί το 1974-77 κάποιοι που έλεγαν τα ίδια με εσάς κατηγορούσαν τον Κ. Καραμανλή για σοσιαλμανία. Η Ν.Δ. σήμερα ακολουθεί μια άλλη πορεία, μια στροφή στο νεοφιλελευθερισμό, μακριά από τον κοινωνικό φιλελευθερισμό, σε μια ακραία νεοφιλελεύθερη αντίληψη».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου