Πέμπτη, 4 Αυγούστου 2016

Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ θύμα απάτης σε βενζινάδικο της Αθήνας - Όργιο απάτης στα βενζινάδικα - Αυστηροποίηση ποινών

του Πέτρου Κατσάκου

Ζωή Λιβανίου, βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ
Την ώρα που στη Βουλή ψηφιζόταν η τροπολογία του υπουργείου Οικονομίας, περί αυστηροποίησης των ποινών για τους ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων με «πειραγμένες» αντλίες, ένα μέλος
του Κοινοβουλίου έπεφτε θύμα απάτης σε βενζινάδικο της Αθήνας.

Όπως περιγράφει η βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Λιβανίου, «ήταν μετά τις 10 το βράδυ της Τρίτης 2 Αυγούστου όταν κατέβηκα με το αυτοκίνητό μου στην οδό Αχαρνών, διαπίστωσα ότι ο δείκτης καυσίμων ήταν χαμηλά και θέλησα να γεμίσω το ρεζερβουάρ που φουλάρει με 30 ευρώ πετρέλαιο».

Η Ζ. Λιβανίου αφού πλήρωσε τον υπάλληλο του πρατηρίου εξιστορεί πως έπειτα από λίγα λεπτά και προς μεγάλη της έκπληξη «ξεκινώντας για το κέντρο είδα τον δείκτη να είναι ακριβώς στην ίδια θέση με πριν και σταμάτησα το αυτοκίνητο επί της Αχαρνών να δω τι συμβαίνει.

Έσβησα τη μηχανή και ξαναέβαλα μπροστά μήπως και 'κόλλησε' ξαφνικά ο δείκτης! Δυστυχώς δεν κουνήθηκε από τη θέση του και χωρίς να γνωρίζω αν έχω ή όχι καύσιμα για να συνεχίσω πήρα τηλέφωνο την Άμεσο Δράση της ΕΛ.ΑΣ. και ζήτησα τη βοήθειά τους».

Αφού οι αστυνομικοί πήραν τα στοιχεία από το πρατήριο καυσίμων και κατέγραψαν την καταγγελία -τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση και της εφημερίδας- στη συνέχεια συνόδευσαν τη βουλευτή ώς το πλησιέστερο βενζινάδικο της περιοχής, «όπου και αυτοί είδαν με τα μάτια τους τον δείκτη καυσίμων του αυτοκινήτου μου να ανεβαίνει και έχοντάς τους ως μάρτυρες μαζί με τις αποδείξεις και από τα δύο πρατήρια με διαφορά ώρας 32 λεπτών, πήγα στο Τμήμα Ασφάλειας επί της οδού Αγίας Λαύρας και έκανα καταγγελία σε βάρος του ιδιοκτήτη του πρατηρίου για απάτη».

Όργιο απάτης στα βενζινάδικα

Η περιπέτεια της Ζωής Λιβανίου είναι μονάχα μία από τις -άγνωστο πόσες- περιπτώσεις εξαπάτησης καταναλωτών από πρατήρια καυσίμων με «πειραγμένες» αντλίες που ανθούν ανά την επικράτεια. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών και της Διεύθυνσης Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, το τελευταίο διάστημα και έπειτα από συνεχείς εφόδους των ελεγκτικών συνεργείων, επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά το φαινόμενο μιας γενικευμένης παραβατικότητας, το μέγεθος της οποίας επιτρέπει στους ειδικούς να περιγράφουν μια αγορά όπου ένα στα τρία πρατήρια έχει «πειραγμένες» αντλίες κλέβοντας τους οδηγούς που δεν μπορούν -όπως και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- να καταλάβουν πώς είναι δυνατόν ενώ πληρώνουν 30 ευρώ καύσιμο στο βενζινάδικο, ο δείκτης του αυτοκινήτου τους να μένει κολλημένος στο κόκκινο.

Και όλα αυτά με βάση δειγματοληπτικούς ελέγχους αφού, σύμφωνα με στοιχεία των βενζινοπωλών και των εταιρειών εμπορίας, το 40% των πρατηρίων στην Αττική δεν έχει ελεγχθεί ποτέ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους επιτήδειους να χρησιμοποιούν στα πρατήριά τους αντλίες προέλευσης Τουρκίας ή Κορέας με ενσωματωμένο το λογισμικό κλοπής και με τη χρήση μιας ειδικής ηλεκτρονικής πλακέτας που λειτουργεί με τηλεκοντρόλ να αλλοιώνουν το σύστημα ροής της βενζίνης εις βάρος των καταναλωτών.

Αυστηροποίηση των ποινών

Είναι γεγονός πως μέχρι σήμερα και εφόσον διαπιστωθεί νοθεία σε ένα πρατήριο από τα κινητά συνεργεία του υπουργείου Οικονομίας, οι προβλεπόμενες κυρώσεις επιβάλλονται συνήθως με καθυστέρηση 6 έως 10 μηνών, αφού τα αποτελέσματα των μετρήσεων θα πρέπει να επαληθευτούν πρώτα και από το Γενικό Χημείο του Κράτους. Στην περίπτωση επαλήθευσης, κάτι που δεν είναι πάντα βέβαιο, το πρατήριο κλείνει για έξι μήνες ενώ στη συνέχεια μπορεί να ξανανοίξει στο όνομα συγγενικού προσώπου του ιδιοκτήτη του. Για τον λόγο αυτό εδώ και μια τριετία τουλάχιστον, οι εταιρείες είχαν προτείνει στα αρμόδια υπουργεία, χωρίς όμως να εισακουσθούν μέχρι πρότινος, οι ποινές να γίνουν ακόμη πιο αυστηρές, ο χρόνος διακοπής λειτουργίας του πρατήριου να γίνει μεγαλύτερος και τουλάχιστον να απαγορεύεται η επαναλειτουργία του στο όνομα συγγενικού προσώπου του παραβάτη.

«Βασικός στόχος της προτεινόμενης τροπολογίας είναι να αρθούν τα κενά και να τιμωρηθεί ο πραγματικός υπαίτιος των αδικημάτων καταδολίευσης και αλλοίωσης των αντλιών, ώστε να μην μπορεί να επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά εμπορίας και λιανικής πώλησης πετρελαιοειδών προϊόντων. Αυτό θα αφορά πλέον τόσο τον ίδιο ως φυσικό πρόσωπο όσο και τη συμμετοχή του σε νομικά πρόσωπα με οποιονδήποτε τρόπο, ενώ η απαγόρευση αυτή επεκτείνεται πλέον και στους συγγενείς του. Παράλληλα, προβλέπεται και η επιβολή μεγαλύτερων διοικητικών προστίμων για τις παραβάσεις αυτές» αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομίας. Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα που προκαλούν παραπλάνηση και επιβάρυνση των καταναλωτών, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα.

Οι πρατηριούχοι στηρίζουν την αυστηροποίηση των ποινών αλλά προειδοποιούν...

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων στηρίζει την τροπολογία που αφορά την αυστηροποίηση των κυρώσεων εναντίον όσων παραβιάζουν και αλλοιώνουν τα δεδομένα του συστήματος εισροών-εκροών, σύμφωνα με ανακοίνωσή της. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ωστόσο ότι η τροπολογία περιορίζεται σε ελέγχους και κυρώσεις μόνον σε όσους έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών-εκροών μη ενιαίου λογισμικού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Συγκεκριμένα η ΠΟΠΕΚ τονίζει πως:

α) δεν υπάρχει ενιαίο λογισμικό μέτρησης, καταγραφής και παραγωγής δεδομένων συγκεκριμένων προδιαγραφών στα ήδη εγκατεστημένα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών και

β) το σύστημα εισροών-εκροών δεν έχει εγκατασταθεί ακόμη, παρά τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις, σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης πετρελαιοειδών προϊόντων.

Στο ίδιο μήκος κλίματος ήταν και η προ μηνός ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, οι οποίοι μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων από τους δειγματοληπτικούς ελέγχους των ελεγκτικών μηχανισμών ζητούσαν «την άμεσηεγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών-εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μία σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου. Στους δε κατά το σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία με αχυράνθρωπους που ξεπλένουν χρήμα».

η Αυγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου