Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Μοσχάτο: «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» στην Κινηματογραφική Λέσχη Μεσοποταμίας

Παραμένοντας στο κλίμα της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, η Κινηματογραφική Λέσχη της Μεσοποταμίας προβάλλει τη γαλλική τηλεταινία "O δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται" του Ντανιέλ Λοσέ, αυτή την Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου στις 8.30μμ

Οι προβολές της Μεσοποταμίας ξεκινούν λίγο μετά τις 8.30 το βράδυ, όπως πάντα, στον πολύ όμορφο κήπο, Πλάτωνος 13, στο Μοσχάτο.
 
Η τηλεταινία αφηγείται τη ζωή και το έργο του καινοτόμου και χαρισματικού παιδαγωγού Σελεστίν Φρενέ και πρωτοπροβλήθηκε το 2006.
 
Αυτή την Κυριακή, στις 6 το απόγευμα, πριν από την προβολή της ταινίας, θα λάβει χώρα η συνέλευση της Κινηματογραφικής Λέσχης Μεσοποταμίας που θα αποφασίσει τις ταινίες του Οκτωβρίου και Νοεμβρίου. Κάθε δίμηνο, το πρόγραμμα της Κινηματογραφικής Λέσχης καθορίζεται μέσα από τις προτάσεις των μελών. Όποιος και όποια το επιθυμεί, λοιπόν, μπορεί να έρθει στο σπίτι της Μεσοποταμίας και να συμμετάσχει στη συνέλευση, προτείνοντας τις δικές του ιδέες για τις προβολές των επόμενων δύο μηνών.

Όλες οι προβολές είναι χωρίς αντίτιμο, αλλά μπορείτε να στηρίζετε το Καλάθι Αλληλεγγύης με τρόφιμα μακράς διάρκειας.
Στο χώρο θα βρείτε επίσης το ειδικό κουτί οικονομικής ενίσχυσης των προσφύγων.

Λίγα λόγια για την ταινία από το e-mesara.gr:

Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966).

Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης.

Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926!


Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό...

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου