Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Μάκης Κουζέλης: Μείωση μαθημάτων στο Λύκειο με δουλειά σε βάθος (ηχητικό)

Τα μαθήματα της τελευταίας τάξης του Λυκείου θα έχουν χρονική διάρκεια που θα επιτρέπει να δουλευτούν σε βάθος και δεν θα χρειάζεται η Λερναία Ύδρα της παραπαιδείας.

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Μάκης Κουζέλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τους Π. Αγγελόπουλο και Γ. Τραπεζιώτη, για την έναρξη του δεύτερου γύρου διαβουλεύσεων, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Το ΙΕΠ ανέλαβε να συνθέσει μία πρόταση με όσα είχαν κατατεθεί στο πλαίσιο του ευρύ διαλόγου που προηγήθηκε και τώρα η διαδικασία είναι στο σημείο όπου ξεκινά δεύτερος, συγκεκριμένος πλέον, γύρος διαβουλεύσεων στο επίπεδο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η πρόταση που κατατέθηκε είναι αρκετά «ανοικτή», καθώς οι τρόποι υλοποίησης μπορούν να διαφοροποιηθούν, όπως εκίμησε ο κ.Κουζέλης.

Το βασικό αίτημα στο οποίο «απαντάει» η πρόταση αυτή είναι «να ανακτήσουμε το λύκειο», καθώς η σχολική αυτή βαθμίδα είναι κρίσιμη για πάρα πολλούς λόγους, είναι η βαθμίδα που έχει χαθεί ενόψει των Πανελληνίων, της δουλειάς των παιδιών για τις εξετάσεις και μόνο.

Λερναία Ύδρα η παραπαιδεία


«Στις τελευταίες τάξεις δεν παρακολουθούν καν μαθήματα γιατί οι απαιτήσεις του φροντιστηρίου είναι πολύ μεγαλύτερες», όπως σημείωσε.

Η προσπάθεια έγινε για την αναζήτηση τρόπων και προϋποθέσεων για να ανακτηθεί το Λύκειο, να είναι εκεί η έμφαση της ουσιαστικής σχολικής και εκπαιδευτικής δουλειάς από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεύτερο και ίσως κυριότερο, να είναι ενδιαφέρον για τους μαθητές το σχολείο και τρίτο να είναι ουσιαστική και όχι κατακερματισμένη η δουλειά.

«Το φροντιστήριο, η ιδιωτική παραπαιδεία δεν θα εκλείψει από τη μία μέρα στην άλλη, δεν θα ήταν δυνατόν και με οικονομικούς όρους... είναι μία Λερναία Ύδρα...
Όταν η αντίληψη που έχει καλλιεργηθεί είναι ότι το σχολείο δεν επαρκεί, ένας γονιός που θέλει να δώσει κάτι παραπάνω στα παιδιά του θα βρει τις ευκαιρίες», είπε ο κ.Κουζέλης.


Λιγότερα μαθήματα, περισσότερη δουλειά

Με την μεταρρύθμιση του συστήματος, δημιουργείται «ένα σχολείο που δεν το χρειάζεται αυτό, που τα μαθήματα της τελευταίας τάξης έχουν μία χρονική διάρκεια που επιτρέπει να δουλευτούν σε βάθος και δεν χρειάζεται κανείς βοήθεια απ' έξω».


Τα δύο βασικά σημεία είναι η συστηματικότητα και αναβάθμιση της δουλειάς, καθώς και ο τρόπος αξιολόγησης που δεν θα απαιτεί να μαθαίνει κανείς πράγματα "απ' έξω", συνέχισε ο ίδιος.

Έτσι, τα μαθήματα περιορίζονται, κυρίως στη Β΄ Λυκείου και ακόμη περισσότερο στην Γ΄ Λυκείου, επιτρέποντας στους μαθητές και τις μαθήτριες να επιλέξουν. Για παράδειγμα στη Γ΄ Λυκείου «θεωρούμε ότι θα αρκούν τέσσερις ενότητες μαθημάτων που θα γίνονται σε βάθος, με συστηματική παρακολούθηση και εξέταση, και προστίθενται φυσική αγωγή και ενδοσχολικές δραστηριότητες».

Οι ενότητες αυτές κατά την αρχική πρόταση θα είναι κατά πάσα πιθανότητα:

  • γλωσσική ενότητα
  • δύο ενότητες μαθημάτων επιλογής ανάλογα με την επιλογή κατεύθυνσης
  • τέταρτη ενότητα ή μάθημα πλήρως ελεύθερης επιλογής
Η τεχνική επίλυση αυτών των θεμάτων μπορεί να οδηγήσει τελικά στο να είναι πέντε αντί τεσσάρων αυτές οι ενότητες, «έχουμε καταθέσει προτάσεις και προς τις δύο κατευθύνσεις», διευκρίνισε.

Εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Για τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς και τα εξεταζόμενα μαθήματα, υπάρχουν δύο διαφορετικές προτάσεις.

Η πρώτη περιγράφει ότι με βάση το αποτέλεσμα των εξετάσεων στα τέσσερα πεδία που προαναφέρθηκαν, «μπαίνει κανείς στο ΑΕΙ, το ΤΕΙ ή οπουδήποτε αλλού, αυτή είναι η αρχική πρόταση».

«Επειδή η τεχνική επίλυση αυτών των ζητημάτων απαιτεί αρκετή δουλειά, μπορεί κανείς να φανταστεί ότι μπορούν αυτά να αυξηθούν κατά ένα, ειδικά αν δοθεί δυνατότητα μεγαλύτερης "επικοινωνίας" των δύο υφιστάμενων συστημάτων των Γενικών και των Τεχνικών Λυκείων».

Επίσης, είναι ζητούμενο το αν μπορεί να εξασφαλιστεί η δυνατότητα αυτής της πανελλαδικής εξέτασης να είναι κομμάτι του απολυτηρίου, ή αυτό δεν είναι ακόμη δυνατόν.




στο κόκκινο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου