Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

«Δολοφόνοι και νταβατζήδες μιλάνε στο κοινοβούλιο»

της Ντίνας Δασκαλοπούλου

Πριν από λίγες μέρες έκαναν λαμπόγυαλο την αίθουσα του δικαστηρίου όπου δικάζονται και δεν δίστασαν να χλευάσουν τη Μάγδα Φύσσα με την ερώτηση: «Πού είναι ο Παύλος τώρα;».

Οι νεοναζί αποθρασύνονται και το ερώτημα πια είναι πώς απαντάμε; Η λογοτέχνις Έρη Ρίτσου έδωσε τη δική της απάντηση:

►Απέναντι στις άναρθρες κραυγές, ποίηση.

►Απέναντι στην εγκληματική οργάνωση, συλλογική δράση. Απέναντι στη φασιστική προπαγάνδα, γνώση.

►Απέναντι στην απύθμενη χυδαιότητα, στίχοι από τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου.
Τα ποιήματα γράφτηκαν για τον δολοφονημένο απεργό καπνεργάτη το 1936, αλλά θα μπορούσαν να είχαν γραφτεί και για τον Φύσσα το 2013:
«Γλυκέ μου, εσύ δε χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι. Γιε μου, στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε».
Η ανάρτηση της Ρίτσου αναπαράχθηκε από χιλιάδες ανθρώπους και τα λόγια του ποιητή μοιάζουν σαν κάλεσμα στο σήμερα:
«Γιε μου, στ’ αδέρφια σου τραβώ και σμίγω την οργή μου / Σου πήρα το τουφέκι σου, κοιμήσου εσύ πουλί μου».



Οι αναρτήσεις της Έρης Ρίτσου με στίχους από τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου ως απάντηση στο... ξεσάλωμα των νεοναζιστών

• Πώς σας φάνηκαν όσα εκτυλίχτηκαν στη δίκη της Χρυσής Αυγής πριν από λίγες μέρες;

Είναι εξωφρενικό, απαράδεκτο. Πώς αυτοί οι άνθρωποι έχουν αφεθεί να αποθρασυνθούν σ' αυτόν τον βαθμό; Πώς όλη αυτή η κτηνωδία εκφράζεται στη Μάγδα Φύσσα, την οποία αντιμετωπίζουν σαν τέρατα; Πώς έχουν αφεθεί να γιγαντωθούν έτσι; Πώς έχουν ενισχυθεί;

Είναι απίθανα πράγματα αυτά. Ξέρουμε πως ο φασισμός είναι το δεκανίκι του καπιταλισμού και πως κάθε φορά που τον χρειάζεται, τον χρησιμοποιεί. Ωραία, άσ' τον εκεί, παρακράτος, όπως ήταν τόσα χρόνια.

Τώρα; Τον νομιμοποιείς; Η αστική δημοκρατία πάει να βγάλει μόνη της τα μάτια της; Τους νομιμοποιεί; Δεν μπορεί να τους επιτρέπει να μιλάνε στα πλαίσια της αστικής νομιμότητας.

Είναι νταβατζήδες, άνθρωποι της νύχτας, εγκληματίες, δολοφόνοι, και μιλάνε μέσα στο Κοινοβούλιο!

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά τους δίνεις τη δυνατότητα να παίζουν τον ρόλο της Αστυνομίας, να κάνουν ελέγχους στα χαρτιά των ανθρώπων στις λαϊκές αγορές, να βγαίνουν ομάδες ολόκληρες και να ξυλοκοπούν όποιον βρουν στον δρόμο, να σφάζουν και να σκοτώνουν κόσμο.

Και μετά τους παίρνεις α λα μπρατσέτα και πάτε στο Καστελόριζο;

• Πού εντοπίζετε κυρίως τις ευθύνες;

Είναι αδιανόητο αυτό που γίνεται τον τελευταίο καιρό. Δεν μπορεί ο Βίτσας, δημοκρατικός άνθρωπος, να πηγαίνει στο Καστελόριζο με τον Κασιδιάρη.

Δεν μπορεί ο Παρασκευόπουλος να βγαίνει τρεις μέρες μετά και να λέει να εκδημοκρατίσουμε τη Χρυσή Αυγή! Ποιον να εκδημοκρατίσεις; Τον εγκληματία;

Δεν ξέρω ποιο είναι το σκεπτικό, αν είναι μικροπολιτικό, αν είναι να κόψουμε ψήφους, αλλά είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει.

• Πώς σας φαίνεται ο ρυθμός και ο τρόπος με τον οποίο εκτυλίσσεται η δίκη της Χρυσής Αυγής;

Οπως φαίνεται σε όλον τον κόσμο... Θα έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και μήνες, είναι ένας σπαραγμός για τη Μάγδα Φύσσα, μια απαράδεκτη κατάσταση. Εντάσσεται μέσα στο γενικότερο πλαίσιο «χαϊδεύουμε».

• Βλέπετε η ανοχή της κοινωνίας να μεγαλώνει, να αναπτύσσουμε μιθριδατισμό απέναντι στο φαινόμενο; Μήπως μπορούμε να είμαστε έστω και κατ' ελάχιστον αισιόδοξοι, αφού, παρ' όλη τη μακρόχρονη κρίση, η Χρυσή Αυγή φαίνεται να μην ξεπερνά ένα όριο επιρροής; Την ίδια ώρα σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή στις ΗΠΑ το ακροδεξιό στοιχείο γιγαντώνεται.

Το φαινόμενο είναι γενικό, παγκόσμιο κι έχει την εξήγησή του - είναι εργαλείο του καπιταλισμού, όπως σας είπα.

Η εκλογή Τραμπ είναι ένα δείγμα, οι απόψεις του είναι καθαρά φασιστικές, ρατσιστικές.

Σε εμάς εδώ δεν έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του. Το ποσοστό του κόσμου που συνεργάστηκε ή αποδέχτηκε σιωπηλά ή επωφελήθηκε από τη χούντα δεν ήταν ούτε 5% ούτε 10%, ήταν πολύ μεγαλύτερο. Οπότε έχει λαμβάνειν ακόμα.

Οταν δίνεις τη δυνατότητα σ' αυτά τα καθάρματα να εκφράζονται μέσα από νόμιμες διαδικασίες, να μπαίνουν στη Βουλή και να βρίζουν, παθαίνουμε μιθριδατισμό: συνηθίζουμε σιγά σιγά τις δόσεις του δηλητηρίου, το θεωρούμε κάτι κανονικό στη ζωή μας.

• Ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η αντιμετώπιση;

Συνεχής ενημέρωση του κόσμου. Ολες αυτές οι δήθεν πατριωτικές κορόνες πρέπει να απογυμνώνονται συστηματικά, να φαίνεται ποιος είναι ο πραγματικός χαρακτήρας των φασιστών: απόγονοι των ταγματασφαλιτών και των συνεργατών των Γερμανών.

Θα πρέπει να υπάρχει και ενεργή αντίδραση, όπως τώρα που ο κόσμος στέκεται δίπλα στον δήμαρχο Πελετίδη που σέρνεται στα δικαστήρια επειδή υπήρχε ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να μην επιτρέψει στη Χ.Α. να κάνει κουμάντο στην Πάτρα!

Αυτό πρέπει να γίνεται και στη δική της Χρυσής Αυγής: πρέπει ο κόσμος να είναι εκεί καθημερινά.

• Χρειαζόμαστε ένα μέτωπο απέναντι στη Χρυσή Αυγή;

Φυσικά! Για χρόνια πέρναγε το «έλα μωρέ τώρα και ποιοι είναι αυτοί...». Τους αντιμετώπιζε ο κόσμος σαν γραφικούς.

• Απέναντι στους ψηφοφόρους, οι οποίοι, ενώ η εγκληματική δράση της οργάνωσης έχει τεκμηριωθεί, δεν διστάζουν να λένε και δημόσια πως ψηφίζουν Χρυσή Αυγή, ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η αντίδραση; Υπάρχουν αθώοι ψηφοφόροι;

Δεν υπάρχουν αθώοι ψηφοφόροι κανενός κόμματος. Ξέρεις πια τι έχει συμβεί, το έχεις δει στην πράξη. Αν συνεχίζεις να τους υποστηρίζεις, υποστηρίζεις τις εγκληματικές πράξεις της οργάνωσης.

Μπορεί να δηλώνεις πατριώτης, αλλά, είτε το παραδέχεσαι είτε όχι, είσαι φασίστας.

• Άρα ένας τρόπος αντίδρασης είναι να μην κρυβόμαστε πίσω από τις λέξεις και να απομονώσουμε τους φασίστες ακόμα και σε κοινωνικό επίπεδο.

Είναι πια βασικό και ουσιώδες να αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις και στον χώρο μας και στο χωριό μας και στην πόλη μας.

Δεν μπορεί να κλείνουμε τα μάτια απέναντι σε μια πραγματικότητα, που αν συνεχίσει έτσι θα μας ξεπεράσει.

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου