Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Σε συνέχεια των στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες σχετικά με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Ελληνικού, κατατέθηκε στις 17 Μαρτίου 2014 από τον Νίκο Γαλανό, περιφερειακό σύμβουλο
Αττικής (Άρμα Πολιτών), εκτενής μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, συνεπίκουρο Εισαγγελέα Διαφθοράς, κ.Δραγάτση, για τη διερεύνηση παράνομων πράξεων στη διαδικασία πώλησης της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ.

Στην μηνυτήρια αναφορά του Ν.Γαλανού περιλαμβάνονται πολλά κρίσιμα στοιχεία για πιθανές παραλείψεις του ΤΑΙΠΕΔ και ενδείξεις για πιθανή βλάβη που θα υποστεί το δημόσιο εξαιτίας των παραλείψεων αυτών.
Σχετικά: Μηνυτήρια αναφορά 17/3/2014.

"Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι επιτακτική η συνέχιση και εμβάθυνση αυτής της πολιτικής"

γράφει ο Θανάσης Γκιούρας *
Εδώ και δεκαετίες οι αυτοδιοικητικές εκλογές στην Ελλάδα καθορίζονταν σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτικές σκοπιμότητες του κυρίαρχου δικομματικού ανταγωνισμού της μεταπολίτευσης, για να υπαχθούν με τον τρόπο αυτό στις ευρύτερες στρατηγικές της εκάστοτε κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής. Η κατάσταση αυτή έτεινε σταδιακά - ειδικά μετά το σχέδιο "Καλλικράτης" - να προσαρτήσει την αυτοδιοίκηση στη λογική της κεντρικής διοίκησης προωθώντας παράλληλα μια ξεκάθαρη στρατηγική ανοδικής συμπύκνωσης της εξουσίας που ουσιαστικά αφαιρούσε από τους δημότες τη δυνατότητα να εκφράσουν τη συλλογική πολιτική τους βούληση για τις τοπικές υποθέσεις.

Το αποτέλεσμα σήμερα είναι η βάση της κοινωνίας, οι ανθρώπινες κοινότητες που απαρτίζουν την ελληνική κοινωνία, να ετεροκαθορίζονται από φορείς που λειτουργούν (τουλάχιστον τυπικά) εντός της κεντρικής κυβέρνησης - αλλά συχνά και πέραν αυτής: εκτός συνόρων ή και στο χώρο της ιδιωτικής οικονομίας. Η άλλη πλευρά αυτού του αποτελέσματος ήταν η σταδιακή μετατροπή των αιρετών δημοτικών αρχών είτε σε υπεργολάβους υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων είτε σε μεσάζοντες που προσπαθούν να πείσουν τους συνδημότες τους ότι διαθέτουν προνομιακή πρόσβαση σε ανώτερα κέντρα λήψης αποφάσεων, υποβιβάζοντας αυτούς τους ίδιους σε παθητικούς δέκτες μιας πολιτικής εύνοιας η οποία εξ ορισμού μόνο ιδιοτελής μπορεί να είναι.

Η Δημοτική Συνεργασία Ελληνικού-Αργυρούπολης έχει προ πολλού επιλέξει τον αντίθετο δρόμο: Απτά δείγματα μιας πραγματικά δημοτικής πολιτικής — χωρίς να είναι τα μοναδικά - είναι η οργάνωση αγοράς χωρίς μεσάζοντες, η παραχώρηση κτιρίων στο Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, ο διαρκής αγώνας για το δημόσιο χαρακτήρα του χώρου του παλαιού αεροδρομίου, η διατήρηση της ελεύθερης (χωρίς τροφεία) λειτουργίας των παιδικών σταθμών. Ιδιαίτερα για κατά βάση οικιστικές τοποθεσίες όπως το Ελληνικό και η Αργυρούπολη, η υπεράσπιση του δημοτικού χώρου, τόσο στην παραλιακή ζώνη όσο και στα αντίστοιχα τμήματα του Υμηττού αποτελεί νευραλγικό ζήτημα για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή διαβίωση.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι επιτακτική η συνέχιση και εμβάθυνση αυτής της πολιτικής, που περιλαμβάνει τους δημότες ως ενεργούς πολίτες, για θέματα που εξάλλου αφορούν αυτούς τους ίδιους, το παρόν και το μέλλον τους.

Σήμερα παρά ποτέ αξίζει και πρέπει να στηρίξουμε την υποψηφιότητα του Χρήστου Κορτζίδη και της Δημοτικής Συνεργασίας Ελληνικού-Αργυρούπολης.

* Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης
   Πανεπιστήμιο Κρήτης