Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Μια ψείρα, η Βία


Το ξυπνητήρι δείχνει 6:45. Ώρα να ξυπνήσουμε, το σχολείο μας περιμένει.

Η μέρα ξεκινάει σχεδόν πάντα με τις καλύτερες προθέσεις, αλλά οι πρώτες αναπόφευκτες ματαιώσεις, καθώς και οι ανοιχτοί λογαριασμοί, γρήγορα μας επαναφέρουν μπροστά στο κουβάρι με τους  άλυτους κόμπους που αφήσαμε σχολώντας χθες.

Τι μπορεί επομένως να εξελιχθεί διαφορετικά, ποιες πιθανές αιτίες έντασης και συγκρούσεων μπορούν ΣΗΜΕΡΑ να ματαιωθούν;  Αλλά  κυρίως πώς θα ανοιχτεί ένας διαφορετικός τρόπος επικοινωνίας, όταν η καθημερινή συνδιαλλαγή σε ένα δομημένο πλαίσιο φτιάχνει πολύ γρήγορα μοτίβα που δύσκολα τα αποχωρίζεται;

Κι αφού κανένας από μας δε φύτρωσε, για να εξαιρείται από τον κανόνα της  επανάληψης, πώς μπορούμε Μία ημέρα των ημερών να πούμε: Σήμερα θα γίνουν όλα αλλιώς;

Τετριμμένη η διαπίστωση: το τέρας της βίας δεν μπορεί να φαγωθεί μονοκοπανιά, δεν επιδέχεται μαγικές λύσεις, δε διαλύεται με κατάρες, απειλές  και απελάσεις σε ένα άλλο πλαίσιο. Ταυτόχρονα,  δε γίνεται αντιληπτό  πάντα σε όλες τις εκφάνσεις κι εκδοχές του, αλλά μας τρομοκρατεί με ξαφνικές αποκαλύψεις του μεγαλείου του, όταν έχει ήδη υφανθεί ο βασικός ιστός της παγίδας του.

Πώς μπορούμε να το προλάβουμε; Μιλώντας για το περιβάλλον ενός σχολείου η ερώτηση κατατάσσεται ανάμεσα στις δυσκολότερες, καθώς ως χώρος συνεύρεσης των πιο διαφορετικών αντιλήψεων και στάσεων ζωής που μπορείς να βρεις σε μια κοινότητα, η ισορροπία και η απόδοση δικαιοσύνης διεκδικεί συχνά βραβείο Νόμπελ!

Σύγκρουση προτύπων για τα Πρότυπα - Πειραματικά Σχολεία

Η πολιτική αντιπαράθεση που ξέσπασε για τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία αναδεικνύει δύο διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για τον ρόλο του σχολείου, τη
διαμόρφωση του αυριανού πολίτη, την ίδια την κοινωνία.

«Μορφωτικά Σένγκεν» αποκαλούν καθηγητές τα εν λόγω εκπαιδευτήρια. Τα χαρακτηρίζουν βαθύτατα συντηρητικά και αντιπαιδαγωγικά και ζητούν την κατάργηση ή τροποποίηση του θεσμικού τους πλαισίου.

Την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, αρκετά πριν η Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων απειλήσει με παραιτήσεις και προκαλέσει ακόμα και πολιτική αντιπαράθεση, στο υπουργείο Παιδείας κατατέθηκε ένα υπόμνημα καθηγητών υπηρετούντων με οργανική θέση σε πειραματικά σχολεία. Βασικό τους αίτημα, η κατάργηση/τροποποίηση διατάξεων του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των πρότυπων πειραματικών σχολείων.

Η κατάσταση που περιγράφεται στο υπόμνημα απεικονίζει ένα από τα ζωτικά τμήματα του σημερινού ΠΠΣ, το διδακτικό προσωπικό, που διαμορφώνει σε υψηλό βαθμό τους πραγματικούς όρους της εκπαίδευσης σ’ αυτά τα σχολεία.

Πού πήγε φέτος ο καρνάβαλος;

γράφει η Στέλλα Ρήγα

Tι είναι οι Απόκριες τελικά; Η Ελληνική αποκριά έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα. Συνδέεται με την αποκριά του Διόνυσου, θεού του κρασιού και των εορτασμών.

Αποκριά σημαίνει «διακοπή της βρώσης κρέατος». Οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν σε σατύρους ή φορούσαν μάσκες και ξεχύνονταν στους δρόμους και στις γειτονιές συμπεριφερόμενοι «προκλητικά» με τολμηρές πράξεις και φράσεις.

Αυτό εξυπηρετούσε το σκοπό να επιτρέπεται να εκφράζονται ελεύθερα ερωτικές σκέψεις και να σατιρίζονται πολιτικά πρόσωπα και καταστάσεις της εποχής.

Αυτή η παράδοση εξαπλώθηκε παντού. Μία φορά τον χρόνο τα καρναβάλια συμβαίνουν σε πολλές πόλεις και χωριά της χώρας, μέσα σε σχολεία, συλλόγους και άλλες συλλογικότητες.

Έξυπνοι τρόποι για να φορέσετε τα αθλητικά σας αυτό το Σαββατοκύριακο

Ό,τι και αν κάνετε αυτό το Σαββατοκύριακο, προτιμήστε να φορέσετε τα αθλητικά σας, ειδικά εάν θα κάνετε πρωινή βόλτα στην πόλη.

Οι μεγαλύτερες fashion bloggers στον κόσμο,  δίνουν ιδέες για το πώς μπορείτε να φορέσετε τα πιο άνετα παπούτσια σας και εκτός γυμναστηρίου!

Δείτε τις φωτογραφίες και «κλέψτε» άνετα στυλιστικές ιδέες.

 


ΜΚΙΕ: Αυτά είναι τα αποτελέσματα της λιτότητας

Οι αναφορές μας συστηματικά τα τελευταία 3 χρόνια αναδείκνυαν τις συνέπειες των απάνθρωπων πολιτικών λιτότητας που εφαρμόζονταν στον πληθυσμό, όπως τις διαπιστώναμε καθημερινά με τους ασθενείς μας, τόσο στο τομέα της υγείας αλλά και σε τομείς όπως της διατροφής, της θέρμανσης, της ηλεκτροδότησης ή της ύδρευσης.

Ειδικά στο τομέα της υγείας που υπηρετούμε ως κοινωνικό ιατρείο, έχουμε παλέψει πολύ σκληρά, όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνο για να επιλύσουμε προβλήματα υγείας ασθενών αλλά και για να αναδείξουμε τις ελλείψεις στην αντιμετώπισή τους από την επίσημη πολιτεία.

Τεράστιο ήταν το σοκ -από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του ιατρείου- όταν οι παιδίατροι εξέταζαν βρέφη εμφανώς υποσιτισμένα, κάποια από τα οποία υπολείπονταν ακόμα και κατά ¼ του συνολικού τους βάρους. Βλέπαμε δηλαδή στην χώρα μας, μια Ευρωπαϊκή χώρα του 2012 (τότε), παιδιά που θύμιζαν απάνθρωπες συνθήκες ζωής σε πληθυσμούς της Αφρικής.

Υποχρεωθήκαμε επομένως να παράσχουμε, εκτός από πρωτοβάθμια ιατροφαρμακευτική φροντίδα στους ασθενείς μας, και παιδικές τροφές και πάνες για τα βρέφη που παρακολουθούνταν στο ιατρείο. Το 2013 ο αριθμός αυτός ξεπερνούσε τα 300 βρέφη/παιδιά.

Η "Ανατροπή στη Γλυφάδα" αντιτίθεται στην πρόσληψη "συμπαραστάτη του δημότη"

Σαφής και ρητή είναι η διαφωνία της δημοτικής κίνησης "Ανατροπή στη Γλυφάδα" με την προκήρυξη της έμμισθης θέσης του «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» -που προχώρησε ο δήμαρχος Γλυφάδας κ. Παπανικολάου.

Με κείμενο που κατέθεσαν οι τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της κίνησης στο δημοτικό συμβούλιο της 18ης Φεβρουαρίου υποστηρίζουν ότι
"οι δημότες της Γλυφάδας έχουν ανάγκη από ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματά τους και όχι ένα «συμπαραστάτη» θεσμικά αλλά και ουσιαστικά αποδυναμωμένο που στην ουσία θα λειτουργεί εκτονωτικά στα δίκαια αιτήματα τους και ότι
«ο συμπαραστάτης του δημότη» αποτελεί μια επίφαση στήριξης στον πληττόμενο δημότη έναντι πιθανών αυθαιρεσιών της δημοτικής αρχής χωρίς μάλιστα την παραμικρή δυνατότητα επίλυσής τους.

Η "Ανατροπή στη Γλυφάδα"δήλωσε ότι δεν θα συμμετάσχει στην εν λόγω συνεδρίαση και θα συνεχίσοει τον αγώνα για την ανατροπή του αντιδημοκρατικού πλαισίου για την τοπική αυτοδιοίκηση και την κατάργηση του "Καλλικράτη" ως νόμου που
επέφερε καθοριστικό κτύπημα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που επέβαλε ασφυκτικό και αντιδημοκρατικό έλεγχο και αποστέρησε και διέλυσε καθοριστικές αρμοδιότητές της.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο που κατατέθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου:

Στον τελικό Κυπέλλου ΕΠΣ Περαιά η ΑΕ Μοσχάτου

Η ΑΕ Μοσχάτου και η Προοδευτική θα είναι οι δύο ομάδες που θα διεκδικήσουν το κύπελλο Πειραιά “Γ.Ξηράκης” στο γήπεδο Γ.Καραϊσκάκης.

Οι πράσινοι πριν επιβλήθηκαν χθες του Περαμαϊκού με 1-0, εντός έδρας, κάτι που είχαν κάνει με το ίδιο σκορ και στο πρώτο ματς παίρνοντας έτσι το εισιτήριο για την μεγάλη γιορτή του Πειραϊκού ποδοσφαίρου όπου θα αντιμετωπίσουν τους βυσσινί.

Ένα μεγάλο μπράβο στην νέα ομάδα του Μοσχάτου που παρά τις πολλές επικρίσεις στην αρχή την σεζόν μετά και την ριζική αλλαγή του ρόστερ, κατάφερε να τιμήσει την φανέλα, να κλείσει πολλά στόματα και να  διεκδικήσει για άλλη μια χρονιά το Κύπελλο Πειραία όπως το 2013.

Πηγή: www.moschatotavros.gr

Καθαρά Δευτέρα στην παραλία Μοσχάτου και στο Πάρκο Ενόπλων Δυνάμεων στον Ταύρο

Οι εκδηλώσεις του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου κορυφώνονται με τα παραδοσιακά κούλουμα, την Καθαρά Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015.

Με παραδοσιακό γλέντι
στις 11.30 το πρωί στην παραλία Μοσχάτου και στο Πάρκο Ηρώων Ενόπλων Δυνάμεων στον Ταύρο, με μουσική και χαρταετούς, οι κάτοικοι του Δήμου προσκαλούνται να γιορτάσουν παραδοσιακά την ημέρα αυτή.

Την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου, στις 20.00 το βράδυ στο Πολιτιστικό Κέντρο “Θεόδωρος Αγγελόπουλος” (Κωνστανστινουπόλεως και Σολωμού στο Μοσχάτο) θα γίνει η εκδήλωση της απονομής των τιμητικών βραβείων σε όλα τα πληρώματα που συμμετείχαν στις φετινές καρναβαλικές παρελάσεις και σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή έκβαση των εκδηλώσεων του Καρναβαλιού. Η εκδήλωση είναι ανοιχτή και περιλαμβάνει stand up comedy live με τους Θανάση και Κώστα Παπαγεωργίου και τον Αλέξανδρο Τσουβέλα σε μία καταπληκτική παράσταση με γέλιο, πρόζα και αυτοσχεδιασμούς.

Οι εκδηλώσεις στο Δήμο συνεχίζονται και αυτή την εβδομάδα, με το θέατρο δρόμου από του μαθητές του 3ου Δημοτικού σχολείου Μοσχάτου (Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου, στις 19.30, στην πλ. Μεταμορφώσεως) και το εργαστήρι κατασκευής χαρταετών από το 4ο Δημοτικό σχολείο Μοσχάτου (Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου στις 11.00, στο 4ο δημοτικό, Πλάτωνος και Χειμάρας).

Πηγή: www.moschatotavros.gr

Αποδυνάμωση Σαμαρά στη ΝΔ φέρνει η εκλογή Παυλόπουλου

γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ

Νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος εξελέγη χθες το βράδυ με 233 βουλευτικές ψήφους, είναι ο Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος προτάθηκε από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και την υποψηφιότητά του υποστήριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ, αλλά και η ΝΔ από την οποία προέρχεται.

Ο νέος Πρόεδρος υπερέβη σαφώς τις 180 ψήφους που απαιτούνταν. Θα αναλάβει τα καθήκοντά του στις 13 Μαρτίου, αφού στις 12 Μαρτίου λήγει η θητεία του απερχόμενου Προέδρου Κάρολου Παπούλια. Πέντε βουλευτές απουσίασαν από τη συνεδρίαση της Βουλής.

Η ψηφοφορία δεν έκρυβε εκπλήξεις, παρόλο που επηρεάζει καταλυτικά πρωτίστως τους εσωτερικούς συσχετισμούς δυνάμεων στη ΝΔ, ενώ η επιλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τις τάξεις της ΝΔ απογοήτευσε την αριστερή τουλάχιστον πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία τασσόταν αναφανδόν υπέρ της εκλογής αριστερού Προέδρου της Δημοκρατίας.

Καμία όμως από αυτές τις εσωτερικές αντιθέσεις τόσο στον ΣΥΡΙΖΑ όσο και στη ΝΔ δεν εκδηλώθηκε με διαφοροποιημένη από την επίσημη γραμμή ψήφο.

Φοβού τους μικροαστούς και δη τους αριστερίζοντες!!!

 
Διαβάζοντας σχόλια, επικρίσεις, κινδυνολογίες , προβλέψεις και συμβουλές για τη (μακρόβια… άλλωστε) διακυβέρνηση της χώρας από τον Σύριζα, επανήλθαν στο μυαλό μου αναλύσεις για τη συμπεριφορά των μικροαστικών τμημάτων του λαού.
 
Κοινωνιολογικά, ο μικροαστός ανήκει στα χαμηλά και μεσαία στρώματα και καθορίζεται από την οικονομική του θέση στην ελεύθερη αγορά.
 
Ανήκει στην ενδιάμεση κοινωνική τάξη (ανάμεσα στην αστική και την εργατική) και χαρακτηρίζεται από πολιτική και ιδεολογική αστάθεια, από ατομιστική κοινωνική συμπεριφορά και στενές αντιλήψεις.
 
Ωστόσο υπάρχει ανάμεσά μας μια κατηγορία μικροαστού ιδιαίτερα επικίνδυνη.Ο εκ πεποιθήσεως αμετανόητος μικροαστός. Ο συγκεκριμένος μάγκας είναι απελπιστικά  ξερόλας και εκνευριστικά άβουλο άτομο χωρίς προσωπική άποψη.

Σκληρή απάντηση του Υπουργού Παιδείας στα ψευδή δημοσιεύματα του Βήματος και στον Ι. Αντωνίου

Τι απαντά ο Υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, στα ψευδή δημοσιεύματα του Βήματος σχετικά με τα πειραματικά σχολεία που διαδίδει ο Ι. Αντωνίου.
 
Με αφορμή δημοσίευμα, σήμερα Πέμπτη 19/2/2015, της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, δηλώνει ότι όσα περιλαμβάνονται στο εν λόγω δημοσίευμα αποτελούν πλήρη διαστρέβλωση των λεχθέντων κατά τη συνάντηση που είχε, παρουσία και του Γ.Γ. του υπουργείου, Δημήτρη Χασάπη, με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών Σχολείων, κ.κ. Καλκάνη και Αντωνίου.

Κατά το ίδιο το δημοσίευμα, αποκλειστική πηγή του είναι ο αντιπρόεδρος του ΔΕΠΠΣ, κ. Αντωνίου. Η είδηση δεν διασταυρώθηκε πριν δημοσιευτεί. Αναλυτικό Δελτίο Τύπου για το σύνολο του ζητήματος των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων θα δημοσιευτεί εντός των επόμενων ημερών.

Πηγή:www.alfavita.gr

Η ΟΛΜΕ ζητεί ακύρωση αποφάσεων Λοβέρδου

Νέο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποβάλλει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνοντας σε σχετική ανακοίνωση ότι δεν κατανοεί
τους λόγους για τους οποίους αυτή η συνάντηση δεν έχει οριστεί ακόμη.

Την ίδια ώρα με υπομνήματά του ζητάει από το υπουργείο Παιδείας:

* Να επαναφέρει άμεσα και αναδρομικά από 22.3.2014 τη μισθοδοσία των 85 εκπαιδευτικών που διακόπηκε παράνομα και χωρίς διαπιστωτική πράξη μέχρι να επιλυθεί νομοθετικά και συνολικά το θέμα των διαθεσιμοτήτων.

* Να καταβληθούν άμεσα τα επιμίσθια, που καθυστερούνται από τον Νοέμβριο του 2014, στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι αποσπασμένοι σε σχολεία του εξωτερικού. Όπως επισημαίνεται, η καθυστέρηση αυτή έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν βασικές τους υποχρεώσεις, ακόμα και τις καθημερινές τους ανάγκες.

Αριστείδης Μπαλτάς: Ένας αριστερός δάσκαλος που θέλει να ενώσει τα πίσω και τα μπρος θρανία

συνέντευξη στην Πίκια Στεφανάκου
 
Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος αναλαμβάνει το υπουργείο Παιδείας. Είναι όμως η πρώτη φορά που ένας αριστερός πανεπιστημιακός δάσκαλος και ενεργό μέλος του πανεπιστημιακού κινήματος γίνεται υπουργός Παιδείας.

Για έναν τέτοιο υπουργό παραμένει πάντα οδηγός το «ιδανικό της ισότιμης εκπαίδευσης για όλους» και προτεραιότητά η αντιμετώπιση του σχολικού αποκλεισμού. Ο Αριστείδης Μπαλτάς σίγουρα δεν είναι θαυματοποιός.

Ο ίδιος δηλώνει πάντα μαθητής «εσαεί και διά βίου» και όταν τον ρώτησα με ποια αρχή θα πορευτεί στο υπουργείο Παιδείας, απάντησε αφοπλιστικά: "Με την αρχή που είχα και ως μαθητής, αλλά και ως δάσκαλος: Μ' αρέσει να μαθαίνω για να πράττω σωστά. Αλλά μαθαίνω σημαίνει ακούω και μοιράζομαι μια ευθύνη που υπερβαίνει κάθε μεμονωμένο άτομο».
 
* Είδαμε τα προηγούμενα χρόνια ότι όσο αγρίευε η φτώχεια τόσο εντείνονταν μέτρα στην εκπαίδευση που εκτόξευαν τα έξοδα των γονιών, όξυναν τις κοινωνικές αντιθέσεις και οδηγούσαν σε σχολικό αποκλεισμό (τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις στο Λύκειο, Τράπεζα Θεμάτων, κατάργηση των μετεγγραφών). Ήταν παραλογισμός ή στρατηγικό σχέδιο των εμπνευστών του Μνημονίου;

Η Μέρκελ αγνοεί το ιστορικό παράδειγμα της Έλενας Τσαουσέσκου


Η Ευρώπη αποκαλύπτει όχι μόνο τα δομικά της προβλήματα, αλλά και πως ένα από αυτά είναι η έλλειψη Δημοκρατίας.

Τα τελεσίγραφα θυμίζουν στους παλιότερους Έλληνες το τελεσίγραφο που είχε στείλει ο φασιστικός
Άξονας κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και στους πιο νέους τις απειλές βομβαρδισμών στο Ιράκ και το Αφγανιστάν.

Η Ελλάδα πρέπει μέσα σε εικοσιτετράωρα να υπογράψει όσα επιβάλει ο κύριος Ντάισελμπλουμ και ο υποβολέας του, το Βερολίνο. Δηλαδή μέχρι στιγμής, η Μέρκελ αδιαφορεί για δύο πολύ σοβαρά θέματα.

Το πρώτο είναι πως οι πρόσφατες εκλογές ανέδειξαν μια κυβέρνηση πάνω στη βάση ενός προγράμματος που δεν προβλέπει τέτοιες υπογραφές. Το δεύτερο, πως η αδιέξοδη πολιτική που εφαρμόζεται στην Ευρώπη τη σπρώχνει σε περιπέτειες τις οποίες δεν θα δημιουργήσουν οι Έλληνες, αλλά οι κάτοικοι της Ευρώπης.

Je suis Grec



Ενοχλήθηκε λέει ο κ. Σόιμπλε απ' το σκίτσο στην Αυγή, ήταν προκλητικό και ξυπνούσε φαντάσματα του παρελθόντος. Φαντάσματα ποιανού παρελθόντος και ποιους ακριβώς στόχευε;

Στη «δημοκρατική», κατά τ’ άλλα, Ευρώπη η ελευθερία έκφρασης του τύπου είναι αδιαμφισβήτητη όπως, επίσης, η σάτιρα είναι καθόλα αποδεχτή, ακόμα κι όταν αγγίζει ευαίσθητα σημεία, όπως ακριβώς στο γαλλικό περιοδικό Charlie Hedbo, χάριν του οποίου οι ηγέτες των περισσότερων χωρών ενώθηκαν στην περιβόητη συγκέντρωση του je suis Charlie, μετά τα τραγικά γεγονότα του Παρισιού, πριν λίγο καιρό.

Αλλά η υποκρισία και η αλαζονεία στην συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Ένωση, δυστυχώς, περισσεύει. Όλα γίνονται για τα μάτια του κόσμου.

Όταν κάποτε τα γερμανικά περιοδικά έβγαζαν εξώφυλλο παρουσιάζοντας την Αφροδίτη της Μήλου ως επαίτη, τότε ήταν σάτιρα, τώρα είναι προσβολή. Δυο μέτρα και δυο σταθμά από τους φίλους μας τους Γερμανούς! Όταν μια άλλη εφημερίδα αποκάλεσε πρόσφατα τον ελληνικό λαό « ηλίθιο», τότε για μια ακόμη φορά οι Γερμανοί δεν ξεπέρασαν τα όρια , αντιθέτως συμβουλεύουν φιλικά, πάντα, για το καλό μας!

Παραιτήθηκαν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Την παραίτησή τους υπέβαλαν όλα τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) μετά τη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό
Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά.

Όπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους, "η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί 4 χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση".

«Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.

Να παραμείνει η Δ.Ε. Προτύπων και Πειραματικών

Συνάντηση με τη Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων θα έχει ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τ. Κουράκης.

Η συνάντηση γίνεται με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ζητήσει από τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής να παραμείνουν στις θέσεις τους και να ενημερώσουν τα σχολεία της εποπτείας τους για τις αποφάσεις του υπουργείου.

Η εισαγωγή μαθητών στα πρότυπα πειραματικά θα γίνει από φέτος με κλήρωση και όχι με εξετάσεις.

Για το θέμα θα υπάρξει και σχετική ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που θα προωθήσει άμεσα στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας.

Οι προθεσμίες και οι ημερομηνίες για τις διαδικασίες εισαγωγής θα ανακοινωθούν εγκαίρως.

Δείτε εδώ για τα ζητήματα που έχουν ανακύψει μεταξύ της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και της ΔΕΠΠΣ.

Πηγή: www.avgi.gr

Υπ. Παιδείας: “Η μετριότητα προκύπτει από την βαθμοθηρία και το παπαγαλίζειν”

Απάντηση στα δημοσιεύματα που σχολίαζαν αρνητικά τις δηλώσεις περί Αριστείας του υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων, Αριστείδη Μπαλτά, έδωσε το υπουργείο.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μπαλτάς είχε δηλώσει από το βήμα της Βουλής ότι η Αριστεία για έναν μαθητή μπορεί να μετατραπεί σε ρετσινιά καθώς και σε ένα βαρύ φορτίο “στο οποίο ο αριστεύσας θα νιώθει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε κρίσιμες εξετάσεις στη μετέπειτα ζωή του”.

Αναφερόμενο στα δημοσιεύματα του Τύπου που σχολίαζαν αρνητικά την εν λόγω δήλωση του κ. Μπαλτά, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει:

«Σαν ρετσινιά κόλλησαν σε διάφορους σχολιαστές, της "ημετέρας παιδείας μετέχοντες", τα όσα είπε ο υπ. Παιδείας περί αριστείας, που τραυματίζει τις παιδικές ψυχές. Μίλησαν περί κομμουνιστικής εξίσωσης προς τα κάτω και περί μετριοκρατίας.

Και όμως, η μετριότητα προκύπτει σχεδόν αβίαστη είτε από την βαθμοθηρία και το παπαγαλίζειν, προϊόντα του άγχους της διαρκούς επιβράβευσης, είτε από την παραίτηση και την ήσσονα προσπάθεια, προϊόντα του διαρκούς άγχους μήπως επαναληφθεί η πρώτη αποτυχία. Σύνδρομα ανάρμοστα στην ψυχοσύνθεση των ανηλίκων, καθώς και στην πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου που αποστολή έχει να κοιτάζει όλη την τάξη και όχι να ξεχωρίζει πρόωρα τα 20άρια και τα 19άρια.

Η ενήλικη ζωή, μοιραία, βρίθει εξετάσεων, αξιολογήσεων και διακρίσεων. Οι ισορροπημένοι και φιλομαθείς έφηβοι διαθέτουν πολύ περισσότερα εφόδια για μετέπειτα διακρίσεις από ότι τρυφερά πανικόβλητα μυαλά πρόωρα διακεκριμένα στο κυνήγι του βαθμού μάλλον παρά της γνώσης».

Βιβλίο: «Από το ‘04 στο ‘14. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: διαθέσιμη για διάλυση», την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου

«Από το ‘04 στο ‘14.
Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: διαθέσιμη για διάλυση»

του ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ,
προέδρου του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,
μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Τμήματος (ETUCE), της Education International.


Παρουσίαση του βιβλίου την Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015, στις 6.30 μ.μ., στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20 , Αθήνα, 1ος όροφος).

 

Το βιβλίο παρουσιάζουν:

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ
Αναπληρωτής Υπουργός
Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΝΙΚΟΣ ΚΙΚΑΚΗΣ
Εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα, μέλος της συντονιστικής επιτροπής

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ
Εκπαιδευτικός, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΡΑΜΗΣ
Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

Τη συζήτηση συντονίζει η ΜΑΧΗ ΝΙΚΟΛΑΡΑ
δημοσιογράφος της ΕΡΤ


Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε από τις εκδόσεις «ΙΩΝ» το 2015 και διαπραγματεύεται την εκπαιδευτική πολιτική της περιόδου 2004-2014 για τη δευτεροβάθμια ΤΕΕ, αλλά και γενικότερα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρουσιάζοντας μέσα από κείμενα, ομιλίες και συνεντεύξεις του συγγραφέα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος.

Επίσης, περιέχονται έρευνες και στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό, προτάσεις για τη βελτίωση της ΤΕΕ αλλά και για τις αναγκαίες αλλαγές σε αυτήν.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην καταστροφική μνημονιακή πολιτική και τη διαστροφική διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ.

Πηγή: www.stokokkino.gr
Τη Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου στην ΕΣΗΕΑ  
«Από το ‘04 στο ‘14.
Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση: διαθέσιμη για διάλυση»

του ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ,
προέδρου του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,
μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Τμήματος (ETUCE), της Education International.

Παρουσίαση του βιβλίου την
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015, στις 6.30 μ.μ.,
στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20 , Αθήνα, 1ος όροφος),


Το βιβλίο παρουσιάζουν:

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ
Αναπληρωτής Υπουργός
Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΝΙΚΟΣ ΚΙΚΑΚΗΣ
Εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα, μέλος της συντονιστικής επιτροπής

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ
Εκπαιδευτικός, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΡΑΜΗΣ
 Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ

Τη συζήτηση συντονίζει η ΜΑΧΗ ΝΙΚΟΛΑΡΑ
δημοσιογράφος της ΕΡΤ
 
Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε από τις εκδόσεις «ΙΩΝ» το 2015 και διαπραγματεύεται την εκπαιδευτική πολιτική της περιόδου 2004-2014 για τη δευτεροβάθμια ΤΕΕ, αλλά και γενικότερα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρουσιάζοντας μέσα από κείμενα, ομιλίες και συνεντεύξεις του συγγραφέα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Επίσης, περιέχονται έρευνες και στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό, προτάσεις για τη βελτίωση της ΤΕΕ αλλά και για τις αναγκαίες αλλαγές σε αυτήν. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην καταστροφική μνημονιακή πολιτική και τη διαστροφική διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. - See more at: http://www.stokokkino.gr/article/1000000000004684/Apo-to-04-sto-14-Texniki-Epaggelmatiki-Ekpaideusi-diathesimi-gia-dialusi#sthash.SSIJt3zY.dpuf

Η ελπίδα έστειλε επιστολή ότι απουσιάζει


Σκίτσο του Τάσου Αναστασίου στην Αυγή 19.02.2015