Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Παραίτηση Διευθυντή Σχολείου: Αρνούμαι να γίνω χαφιές!!!

Η επιστολή παραίτησης του διευθυντή Χάρη Καφτεράνη * του Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας

Κα Διευθύντρια,
Η πολιτική ηγεσία έχει αποϕασίσει την υλοποίηση μιας πολιτικής που υποδεικνύεται από κέντρα αποϕάσεων εκτός χώρας, όπως είναι γνωστό και ομολογημένο δημοσίως.

Βασική επιδίωξη αυτών των πολιτικών είναι η δραστική περικοπή μισθών, συντάξεων, εισοδημάτων, πράγμα που επετεύχθη μετά από συνεχείς διαβεβαιώσεις περί μη περαιτέρω μειώσεων, η κατάργηση των κεκτημένων, μετά από αγώνες χρόνων και η κατασυκοϕάντηση των ηγετών των αγώνων αυτών με τα όποια λάθη τους, η εργασιακή τρομοκράτηση και ανασϕάλεια υπό την δαμόκλειο σπάθη της ανεργίας, η επαναϕορά σε συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα τελικά.

ΕΠΑΛ Αλίμου: οι μαθητές δεν είναι λογιστικοί αριθμοί

Ο μαθητικός πληθυσμός του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Αλίμου συρρικνώνεται όλο και περισσότερο. Η κύρια ευθύνη ανήκει στο υπουργείο Παιδείας
το οποίο δεν έχει σταθερή πολιτική για την τεχνική εκπαίδευση με αποτέλεσμα όλα τα ΕΠΑΛ να αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.

Δευτερεύουσα ευθύνη έχει ο δήμος Αλίμου ο οποίος δεν έχει φροντίσει να στεγάσει το ΕΠΑΛ σε σύγχρονο διδακτήριο με αποτέλεσμα ο χώρος όπου στεγάζεται το σχολείο να είναι κάθε άλλο παρά ελκυστικός. Μετά τα τελευταία γεγονότα -που περιγράφονται παρακάτω- γίνεται όλο και πιο πιθανό η κατάργηση του ΕΠΑΛ Αλίμου.

Ένα τέτοιο γεγονός θα έχει ανεπανόρθωτα αποτελέσματα στον δήμο μας. Ο μαθητικός πληθυσμός του Αλίμου δεν θα έχει εύκολη πρόσβαση σε δομές της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ ο δήμος θα χάσει οποιαδήποτε πρόσβαση στο οικόπεδο της ΔΕΜΕ στον Άγιο Παντελεήμονα. Ο δήμος Αλίμου είναι προ των ευθυνών του. 

Περιφρόνηση της εκπαιδευτικής κοινότητας όσα συμβαίνουν στο 1ο Δημοτικό Αλίμου

Είκοσι ήμερες έχουν περάσει από την αιφνιδιαστική -με εντολή δημάρχου- αλλαγή κλειδαριών στην αίθουσα σίτισης των μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου.

Η διευθύντρια του σχολείου δεν είχε ενημερωθεί για τις ενέργειες, ενώ έως σήμερα δεν έχει ακόμα απαντηθεί το έγγραφο που έχει αποστείλει στον δήμαρχο με το οποίο ζητά να ενημερωθεί σχετικά.

Ο δήμαρχος κρίνει μάλλον ότι είναι περιττό να συνομιλήσει τηλεφωνικώς μαζί της, δείχνοντας -έστω εκ των υστέρων- τον ελάχιστο σεβασμό προς τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Είναι προφανές ότι η νέα διοίκηση Κονδύλη νομίζει ότι μπορεί να διοικήσει περιφρονώντας τους θεσμικά αρμόδιους για τη χρήση των σχολικών χώρων. Προφανώς, ο κ. Κονδύλης δεν έχει καταλάβει ότι προΐσταται μόνο των υπηρεσιών του δήμου και όχι των εκπαιδευτικών.

΄Ολοι/ες θυμόμαστε τους δάσκαλους ή τις δασκάλες μας!

γράφει ο Γιώργος Μαυρογιώργος

Όλοι μας θυμόμαστε δάσκαλο ή δασκάλα που να μας έχει εμπνεύσει. Μέρες αγώνα που είναι, διαλέγω
να σας μιλήσω για το δικό μου. Τον θυμάμαι καλά! Ή μήπως τον ονειρεύομαι;

Είναι αυτός / αυτή που:

Ζει μέσα στην κοινωνία και δρα στο πεδίο των αντιθέσεων και των συγκρούσεων, στρατευμένος στην υπόθεση της παιδείας, της κοινωνικής δικαιοσύνης  και της δημοκρατίας.

Προωθεί την ανοιχτή εκπαίδευση, την ανοιχτή μάθηση και την ανοιχτή σκέψη.

Η παγκόσμια μέρα της καριόλας που τα ‘θελε ο κώλος της (διαχρονικό)

γράφει ο Πέτρος Αργυρίου

Θα σας πω μερικές από τις συνηθισμένες φράσεις και κουβέντες μεταξύ ανδροπαρεών κάθε φορά που περνάει από μπροστά τους μια ευπαρουσίαστη γυναίκα: Καριόλα, πόρνη, πουτάνα, μουνάρα, να σου σκίσω την πατάρα, πωπω τι κωλάρα είσαι εσύ.

Αυτές είναι οι μόνιμες επωδοί «θαυμασμού» προς το ωραίο φύλο από παντελώς άγνωστά της σερνικά. Αυτά λούζεται κάθε γυναίκα που η εμφάνισή της φτουράει. Στο δρόμο, μέρα, νύχτα, ένας ανελέητα ισοπεδωτικός σεξιστικός πόλεμος.

Και ενώ οι gay κάναν περήφανες παρελάσεις, η ξανθιά δασκάλα πρέπει να ντρέπεται που είναι γυναίκα. Και οι κακοποιημένες πρέπει να τη ρουφάν όλη την κακοποίηση στο σπίτι τους και να ντρέπονται που είναι θύματα.

Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια. Και η ζωή στο σχολείο γίνεται ομορφότερη

Από τότε που οι κόρες μου πήγαν δημοτικό, παρακολουθώ έναν καταπληκτικό θεσμό που υπάρχει στο σχολείο τους, που είναι
η υιοθεσία των παιδιών της Πρώτης δημοτικού από τα παιδιά της Έκτης. Το έζησα ως μαμά παιδιών Πρώτης, και να που έφτασε η στιγμή που θα γράψω αναλυτικότερα για το θέμα, μια και πλέον έχω ολοκληρωμένη την εικόνα της διαδικασίας. Η Εβελίνα που φέτος πηγαίνει Έκτη, μόλις υιοθέτησε το δικό της πρωτάκι! 

Λίγα λόγια για τον θεσμό
 
Κάθε πρωτάκι του σχολείου, υιοθετείται στην αρχή της χρονιάς από ένα εκτάκι. Το εκτάκι αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε το απασχολεί. Και τα εκτάκια κρατούν συνεχώς τα μάτια τους ανοιχτά για οτιδήποτε μπορεί να χρειαστούν τα πρωτάκια τους.

Ποιος νομίζει ότι είναι ο κ. Φορτσάκης;

"Αναρωτιέται κανείς μήπως, εάν διοικούσαν τα Πανεπιστήμια το 1973 τέτοιες πρυτανικές αρχές, καλούσαν οι ίδιες τα τανκς να εισβάλουν στο χώρο του Πολυτεχνείου!"
,
γράφει ο Παναγιώτης Σωτήρης *

Τα όσα συμβαίνουν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών θα πρέπει να απασχολήσουν οποιονδήποτε αγωνιά για το δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Όπως είναι γνωστό, την Δευτέρα 13/10 φοιτητικοί σύλλογοι του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν προγραμματίσει ειρηνική διαμαρτυρία στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η απάντηση του Πρύτανη του ΕΚΠΑ κ. Φορτσάκη ήταν αφενός να κλειδώσει το κτίριο και αφετέρου να ειδοποιήσει την αστυνομία με αποτέλεσμα διμοιρίες ΜΑΤ να καταφθάσουν αποκλείοντας το χώρο. Με ανακοίνωσή της, μάλιστα, η Πρυτανεία υπερασπίστηκε την πρακτική της, λέγοντας ότι οι πρυτανικές αρχές «ενημέρωσαν, ως όφειλαν, την Αστυνομία για τον κίνδυνο κατάληψης της Πρυτανείας και την σκοπιμότητα αποτροπής της». Έκτοτε μια κλούβα των ΜΑΤ σταθμεύει πλησίον του κεντρικού κτιρίου, ενώ οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για κινδύνους από την πρακτική να κλειδώνεται το κτίριο κατά τις εργάσιμες ώρες.