Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014

Video-Κωνσταντοπούλου για Ρωμανό: "Ποιος από εσάς είναι έτοιμος να πεθάνει για τις ιδέες του;"

Κωνσταντοπούλου για Ρωμανό: "Ποιος από εσάς είναι έτοιμος να πεθάνει για τις ιδέες του;"

Χωρίς άλλα σχόλια............


Πηγή: anemosantistasis.blogspot.gr

Η αλήθεια είναι πως ο Νίκος Ρωμανός έχει ήδη νικήσει.

γράφει η Σοφία Λαμπίκη

Η συσπείρωση τόσων ανθρώπων σε Ελλάδα, Ευρώπη και τον υπόλοιπο πλανήτη στον αγώνα του, αποδεικνύει πως έχει ήδη νικήσει.

Το ότι δίπλα του, από
μακρυά, στέκονται τόσοι άνθρωποι, ανοικτά με το όνομά τους φαρδύ πλατύ, με τις υπογραφές τους και το κορμί τους στο δρόμο απέναντι σε ένα τόσο φαιό και εκδικητικό καθεστώς, δείχνει πως έχει ήδη νικήσει.

Η φθορά που έχει κάνει στο σύστημα είναι τεράστια.


Απέδωσε με τον αγώνα του την Ανθρωπιά πίσω σε χιλιάδες ανθρώπους.


Τους έδωσε πίσω την αξιοπρέπειά τους, ποδοπατημένη απ' τα φασιστικά βρωμόσκυλα.


Έδωσε κίνητρο για αγώνα.

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Γεώργιος Δροσίνης - "Τι θέλω"

Δεν θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα
σε ξένα αναστυλώματα δεμένο.
Ας είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο,
μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν' ανεβαίνω.

Δεν θέλω του γιαλού το λαμπροφέγγισμα,
που γίνετ' άστρο με του ήλιου τη χάρη.
Θέλω να δίνω φως από τη φλόγα μου,
κι ας είμαι ένα ταπεινό λυχνάρι.

(Ποίηση Γεώργιου Δροσίνη - Μουσική Μίκη Θεοδωράκη)
 
 
Ιδέα από: stinplatia.blogspot.gr

Η Ρένα Δούρου πήγε στο Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου, στο Βαρνάβα

Επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Μουσείο Άρτου στο Βαρνάβα Αττικής πραγματοποίησαν η Περιφερειάρχης Αττικής, και ο αντιπεριφερειάρχης
Ανατολικής Αττικής.

Την Ρένα Δούρου και τον Πέτρο Φιλίππου υποδέχθηκαν οι επικεφαλής, καθώς και οι εθελοντές του μουσείου άρτου, οι οποίοι τους ξενάγησαν στα μόνιμα εκθέματα παραδοσιακού, λατρευτικού και «κεντημένου ψωμιού» και τους ανέλυσαν πώς, πάνω σε ένα καρβέλι σταρένιο ψωμί, ένα πρόσφορο ή μια κεντητή κουλούρα χωρούσαν ο καθημερινός μόχθος, οι γιορτές, οι παραδόσεις, οι άγιοι, η χαρά, η λύπη, οι ευσεβείς πόθοι, οι ευχές και οι αγώνες για μια καλύτερη ζωή.
 
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας, η περιήγηση στον κόσμο του ψωμιού συνεχίστηκε με τις παραστάσεις από την καλλιέργεια της γης, τη σπορά, τον θερισμό, το άλεσμα και το ψήσιμο που μεταμορφώνουν το ψωμί σε έργο τέχνης, πάνω στα έθιμα του κύκλου της ζωής και του χρόνου από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι επικεφαλής του μουσείου άρτου ενημέρωσαν και τους δύο ότι ο στόχος του φορέα είναι η ανάδειξη και η διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη λαογραφία και την τέχνη, με σεβασμό στη «μητέρα γη», καθώς το συγκεκριμένο θεματικό μουσείο αποτελεί πρότυπο για την Ελλάδα.

Πηγή: www.notioanatolika.gr

Αθήνα 6 Δεκεμβρίου 2014: Μπαλάντα για τους ασφαλίτες

Ομάδα ασφαλιτών μαζί με τις δυνάμεις των ΜΑΤ στη διασταύρωση των οδών Πατησίων και Στουρνάρη, Αθήνα 6/12/2014.

Τα βιντεάκια είναι από την ιστοσελίδα του ρ/σ "105,5 στο Κόκκινο"
http://stokokkino.gr
https://www.youtube.com/channel/UCVh8...

 
Δεν έχω στην ιδιοκτησία μου τα δικαιώματα του τραγουδιού ή των εικόνων/βίντεο.

Είναι μόνο για ψυχαγωγία - Όλα τα δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς και παραγωγούς.


"Μπαλάντα για τους ασφαλίτες"

Κινηματογράφος: "Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας", του Αλέν Ρενέ (2014)

Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας (Aimer, Boire et Chanter / Life of Riley), του Αλέν Ρενέ με τους Σαμπίν Αζεμά, Ιπολίτ Ζιραρντό, Σαντρίν Κιμπερλέν, Καρολίν Σιλόλ, Αντρέ Ντισολιέ, Μισέλ Βιγερμόζ


Υπόθεση:
Όταν ο Δρ. Κόλιν αναφέρει κατά λάθος στη γυναίκα του Κάθριν, ότι ο ασθενής του Τζορτζ Ράιλι έχει μονάχα λίγους μήνες ζωής, δεν γνωρίζει ότι ο Τζορτζ ήταν η πρώτη της αγάπη.


Το ζευγάρι θεωρούν καλή ιδέα να πείσουν τον Τζορτζ να συμμετάσχει στο έργο που ανεβάζουν με την ερασιτεχνική τοπική θεατρική τους ομάδα. Κάτι τέτοιο όμως συνεπάγεται έναν ρόλο που περιλαμβάνει ερωτικές σκηνές με την Ταμάρα, σύζυγο του Τζακ, κολλητού φίλου του, πλούσιου επιχειρηματία και άπιστου συζύγου.

Η ταινία "Μίλα της" στο Αυτοδιαχειριζόμενι πρ. Κάμπινγκ Βούλας, την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου

Η ταινία του του Πέδρο Αλμοδόβαρ "Μίλα της  (Hable con ella)" θα προβληθεί την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου στις 8.30 το βράδυ στο  Αυτοδιαχειριζόμενο πρ. Κάμπινγκ της Βούλας.
 
Η προβολή γίνεται στο κτίριο που βρίσκεται στην παραλία και η είσοδος είναι δωρεάν.
 
Σκηνοθέτης: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Πρωταγωνιστούν: Ντάριο Γκραντινέτι, Χαβιέρ Καμάρα, Λέονορ Γουτότλινγκ, Ροσάριο Φλόρες, Τζέραλντιν Τσάπλιν
 
Υπόθεση:

Ο Benigno είναι ένας νεαρός νοσοκόμος ο οποίος περιποιείται την Alicia μια χορεύτρια που βρίσκεται σε κώμα. Ο Marco είναι ένας δημοσιογράφος ο οποίος βρίσκεται στο νοσοκομείο γιατί η φίλη του, μια ταυρομάχος, βρίσκεται επίσης σε κώμα.

«Για να ταξιδέψω, φτάνει να υπάρχω»: Ένα απόσπασμα του Φερνάντο Πεσσόα από το Βιβλίο της Ανησυχίας

Να ταξιδέψω; Για να ταξιδέψω φτάνει να υπάρχω: πηγαίνω από μέρα σε μέρα, σαν από σταθμό σε σταθμό στο σιδηρόδρομο του κορμιού μου ή του πεπρωμένου μου, σκυμμένος πάνω από τους δρόμους και τις πλατείες, πάνω από τα πρόσωπα και τις χειρονομίες, πάντα ίδια και πάντα διαφορετικά, όπως τελικά είναι και τα τοπία. Εάν φαντάζομαι, βλέπω. Τι παραπάνω κάνω ταξιδεύοντας; Μόνο μια αδυναμία ακραία της φαντασίας δικαιολογεί τη μετακίνηση σαν μέσο πλήρωσης των αισθήσεων. «Κάθε δρόμος, μέχρι κι αυτός ο δρόμος του Έντεπφουλ, θα σε οδηγήσει στην άκρη του κόσμου». Αλλά η άκρη του κόσμου, από τότε που ο κόσμος εξαντλήθηκε όταν τον φέραμε όλον βόλτα, είναι το ίδιο το Έντεπφουλ απ’ όπου έφυγες. Στην πραγματικότητα η άκρη του κόσμου, όπως και η αρχή του, είναι η προσωπική μας σύλληψη του κόσμου. Μέσα μας είναι που τα τοπία έχουν τοπίο. Γι’ αυτό όταν τα φαντάζομαι, τα δημιουργώ. Αν τα δημιουργώ υπάρχουν, και εφόσον υπάρχουν, τα βλέπω όπως βλέπω και τ’ άλλα. Γιατί να ταξιδέψω; Στη Μαδρίτη, στο Βερολίνο, στην Περσία, στην Κίνα, στον καθένα από τους δύο Πόλους, πού αλλού θα βρισκόμουνα παρά μέσα σε μένα τον ίδιο, με τη δική μου ιδιαιτερότητα και το δικό μου τρόπο να αισθάνομαι. Η ζωή είναι αυτό που εμείς την κάνουμε να είναι. Τα ταξίδια είναι οι ταξιδιώτες. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι αυτό που βλέπουμε, είναι αυτό που είμαστε. O Φερνάντο Πεσσόα, πορτογάλος ποιητής και συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λισαβώνα το 1888. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του παρέμεινε αδημοσίευτο μέχρι το θάνατό του το 1935. Τα άπαντά του εκδόθηκαν σε οχτώ τόμους υπογεγραμμένα από 27 διαφορετικές προσωπικότητες -όλοι alter ego του Πεσσόα, που προτιμούσε να χρησιμοποιεί άλλα ονόματα εκτός από το δικό του. Στα ελληνικά κυκλοφορούν μερικά από τα πιο γνωστά βιβλία του όπως Ο Αναρχικός Τραπεζίτης (εκδ. Γράμματα), Εγώ και οι άλλοι (εκδ. Printa), Η ώρα του Διαβόλου (εκδ. Νεφέλη), Το βιβλίο της Ανησυχίας (εκδ. Αλεξάνδρεια). Μπορείτε να βρείτε τον πλήρη κατάλογο με τα βιβλία του στα ελληνικά εδώ. [Πηγή: www.doctv.gr]
Να ταξιδέψω; Για να ταξιδέψω φτάνει να υπάρχω: πηγαίνω από μέρα σε μέρα, σαν από σταθμό σε σταθμό στο σιδηρόδρομο του κορμιού μου ή του πεπρωμένου μου, σκυμμένος πάνω από τους δρόμους και τις πλατείες, πάνω από τα πρόσωπα και τις χειρονομίες, πάντα ίδια και πάντα διαφορετικά, όπως τελικά είναι και τα τοπία. Εάν φαντάζομαι, βλέπω. Τι παραπάνω κάνω ταξιδεύοντας; Μόνο μια αδυναμία ακραία της φαντασίας δικαιολογεί τη μετακίνηση σαν μέσο πλήρωσης των αισθήσεων. «Κάθε δρόμος, μέχρι κι αυτός ο δρόμος του Έντεπφουλ, θα σε οδηγήσει στην άκρη του κόσμου». Αλλά η άκρη του κόσμου, από τότε που ο κόσμος εξαντλήθηκε όταν τον φέραμε όλον βόλτα, είναι το ίδιο το Έντεπφουλ απ’ όπου έφυγες. Στην πραγματικότητα η άκρη του κόσμου, όπως και η αρχή του, είναι η προσωπική μας σύλληψη του κόσμου. Μέσα μας είναι που τα τοπία έχουν τοπίο. Γι’ αυτό όταν τα φαντάζομαι, τα δημιουργώ. Αν τα δημιουργώ υπάρχουν, και εφόσον υπάρχουν, τα βλέπω όπως βλέπω και τ’ άλλα. Γιατί να ταξιδέψω; Στη Μαδρίτη, στο Βερολίνο, στην Περσία, στην Κίνα, στον καθένα από τους δύο Πόλους, πού αλλού θα βρισκόμουνα παρά μέσα σε μένα τον ίδιο, με τη δική μου ιδιαιτερότητα και το δικό μου τρόπο να αισθάνομαι. Η ζωή είναι αυτό που εμείς την κάνουμε να είναι. Τα ταξίδια είναι οι ταξιδιώτες. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι αυτό που βλέπουμε, είναι αυτό που είμαστε. O Φερνάντο Πεσσόα, πορτογάλος ποιητής και συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λισαβώνα το 1888. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του παρέμεινε αδημοσίευτο μέχρι το θάνατό του το 1935. Τα άπαντά του εκδόθηκαν σε οχτώ τόμους υπογεγραμμένα από 27 διαφορετικές προσωπικότητες -όλοι alter ego του Πεσσόα, που προτιμούσε να χρησιμοποιεί άλλα ονόματα εκτός από το δικό του. Στα ελληνικά κυκλοφορούν μερικά από τα πιο γνωστά βιβλία του όπως Ο Αναρχικός Τραπεζίτης (εκδ. Γράμματα), Εγώ και οι άλλοι (εκδ. Printa), Η ώρα του Διαβόλου (εκδ. Νεφέλη), Το βιβλίο της Ανησυχίας (εκδ. Αλεξάνδρεια). Μπορείτε να βρείτε τον πλήρη κατάλογο με τα βιβλία του στα ελληνικά εδώ. [Πηγή: www.doctv.gr] Να ταξιδέψω; Για να ταξιδέψω φτάνει να υπάρχω: πηγαίνω από μέρα σε μέρα, σαν από σταθμό σε σταθμό στο σιδηρόδρομο του κορμιού μου ή του πεπρωμένου μου, σκυμμένος πάνω από τους δρόμους και τις πλατείες, πάνω από τα πρόσωπα και τις χειρονομίες, πάντα ίδια και πάντα διαφορετικά, όπως τελικά είναι και τα τοπία. Εάν φαντάζομαι, βλέπω. Τι παραπάνω κάνω ταξιδεύοντας; Μόνο μια αδυναμία ακραία της φαντασίας δικαιολογεί τη μετακίνηση σαν μέσο πλήρωσης των αισθήσεων. «Κάθε δρόμος, μέχρι κι αυτός ο δρόμος του Έντεπφουλ, θα σε οδηγήσει στην άκρη του κόσμου». Αλλά η άκρη του κόσμου, από τότε που ο κόσμος εξαντλήθηκε όταν τον φέραμε όλον βόλτα, είναι το ίδιο το Έντεπφουλ απ’ όπου έφυγες. Στην πραγματικότητα η άκρη του κόσμου, όπως και η αρχή του, είναι η προσωπική μας σύλληψη του κόσμου. Μέσα μας είναι που τα τοπία έχουν τοπίο. Γι’ αυτό όταν τα φαντάζομαι, τα δημιουργώ. Αν τα δημιουργώ υπάρχουν, και εφόσον υπάρχουν, τα βλέπω όπως βλέπω και τ’ άλλα. Γιατί να ταξιδέψω; Στη Μαδρίτη, στο Βερολίνο, στην Περσία, στην Κίνα, στον καθένα από τους δύο Πόλους, πού αλλού θα βρισκόμουνα παρά μέσα σε μένα τον ίδιο, με τη δική μου ιδιαιτερότητα και το δικό μου τρόπο να αισθάνομαι. Η ζωή είναι αυτό που εμείς την κάνουμε να είναι. Τα ταξίδια είναι οι ταξιδιώτες. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι αυτό που βλέπουμε, είναι αυτό που είμαστε. O Φερνάντο Πεσσόα, πορτογάλος ποιητής και συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λισαβώνα το 1888. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του παρέμεινε αδημοσίευτο μέχρι το θάνατό του το 1935. Τα άπαντά του εκδόθηκαν σε οχτώ τόμους υπογεγραμμένα από 27 διαφορετικές προσωπικότητες -όλοι alter ego του Πεσσόα, που προτιμούσε να χρησιμοποιεί άλλα ονόματα εκτός από το δικό του. Στα ελληνικά κυκλοφορούν μερικά από τα πιο γνωστά βιβλία του όπως Ο Αναρχικός Τραπεζίτης (εκδ. Γράμματα), Εγώ και οι άλλοι (εκδ. Printa), Η ώρα του Διαβόλου (εκδ. Νεφέλη), Το βιβλίο της Ανησυχίας (εκδ. Αλεξάνδρεια).
Να ταξιδέψω; Για να ταξιδέψω φτάνει να υπάρχω: πηγαίνω από μέρα σε μέρα, σαν από σταθμό σε σταθμό στο σιδηρόδρομο του κορμιού μου ή του πεπρωμένου μου, σκυμμένος πάνω
από τους δρόμους και τις πλατείες, πάνω από τα πρόσωπα και τις χειρονομίες, πάντα ίδια και πάντα διαφορετικά, όπως τελικά είναι και τα τοπία.

Εάν φαντάζομαι, βλέπω. Τι παραπάνω κάνω ταξιδεύοντας; Μόνο μια αδυναμία ακραία της φαντασίας δικαιολογεί τη μετακίνηση σαν μέσο πλήρωσης των αισθήσεων.

«Κάθε δρόμος, μέχρι κι αυτός ο δρόμος του Έντεπφουλ, θα σε οδηγήσει στην άκρη του κόσμου». Αλλά η άκρη του κόσμου, από τότε που ο κόσμος εξαντλήθηκε όταν τον φέραμε όλον βόλτα, είναι το ίδιο το Έντεπφουλ απ’ όπου έφυγες.

Στην πραγματικότητα η άκρη του κόσμου, όπως και η αρχή του, είναι η προσωπική μας σύλληψη του κόσμου. Μέσα μας είναι που τα τοπία έχουν τοπίο. Γι’ αυτό όταν τα φαντάζομαι, τα δημιουργώ. Αν τα δημιουργώ υπάρχουν, και εφόσον υπάρχουν, τα βλέπω όπως βλέπω και τ’ άλλα.

Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του πολιτιστικού συλλόγου "Αργυρούπολη"

Δυο εκδηλώσεις προγραμματίζει ο σύλλογος. Η πρώτη είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Θ. Γουρδουράκου και η δεύτερη στην οικονομική ενίσχυσή του.

Ο Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος «Η Αργυρούπολη» διοργανώνει Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση στις 9 Δεκεμβρίου ημέρα Παρασκευή και ως 8.00 μ.μ στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης» με την συμμετοχή της Χορωδίας του Συλλόγου «ΟΡΦΕΑΣ» και με τη συνοδεία Μουσικού Συνόλου Εγχόρδων.

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στη Μνήμη του αείμνηστου Προέδρου του Συλλόγου, Θεόδωρου Γουρδουράκου (Είσοδος Ελεύθερη).
 
Συνεστίαση
Την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνεστίαση στις 8.00 το βράδυ στην αίθουσα του συλλόγου (Ξάνθου και Κολοκοτρώνη 17 στην Αργυρούπολη).

Θα προσφερθούν εδέσματα και θα υπάρξει μουσικό πρόγραμμα με την λαϊκή ορχήστρα του συλλόγου.
Τιμή πρόσκλησης 10 ευρώ.

Ν. Παππάς: «Είμαστε έτοιμοι για την πιο σημαντική μάχη των τελευταίων δεκαετιών»

"Ετοιμαζόμαστε για την πιο σημαντική μάχη που έχει μπροστά του ο Έλληνας πολίτης τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα", δήλωσε στο Κόκκινο ο διευθυντής του γραφείου του Προέδρου
του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

"Ο κ. Σαμαράς ήλπιζε να γίνουν εκλογές το 2016, να περάσει τους πρώτους μήνες του 2015 έχοντας και συμφωνία και τους 180, αλλά δεν έχει τίποτα από τα δύο. Σέρνεται σε μια διαδικασία, η οποία νόμιζε ότι θα τον βγάλει στον αφρό.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.


Είναι σαφές ότι προς το τέλος του Γενάρη η Ελλάδα θα πάει στη κάλπη.


Είναι σαφές και στους δύο της συγκυβέρνησης ότι η αξιωματική αντιπολίτευση με τις πρωτοβουλίες της και τη στάση της κρατούσε το κλειδί των εξελίξεων.

Ο Κουμανταρέας που ήξερα (ηχητικό)

Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος μιλάει για τον δάσκαλο και φίλο του Μένη Κουμανταρέα   Μένη,

Για μένα, ο χαμός σου, όποια κι αν ήταν τα αίτια που τον προκάλεσαν και όποιοι κι αν ήταν οι δράστες, συνδέεται άμεσα με την οικονομική κρίση στην οποία έχει βυθιστεί εδώ και λίγα χρόνια η χώρα μας.

Όλοι μας αγριέψαμε αυτήν την περίοδο, πράγμα που δεν μπορεί παρά να ισχύει ακόμα και για τον στυγερό δολοφόνο σου. Επιπλέον ο φρικτός τρόπος του θανάτου σου προσθέτει άλλη μια μελανή πινελιά στο ζοφερό σκηνικό που μας περιβάλλει - από την ανθρωπιστική κρίση που γέννησε η οικονομική, ως την πρόσφατη απεργία πείνας του αναρχικού Νίκου Ρωμανού, ή την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με την οποία έτυχε να συμπέσει η δική σου δολοφονία[...]

Απ` ό,τι βλέπεις, απέφυγα να μιλήσω για τη δουλειά σου, αφού σχεδόν οι πάντες παραδέχονται ότι ήσουν ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες πεζογράφους. Το μέγεθος της απώλειας σου αυξάνεται δραματικά στη δύσκολη εποχή που διανύουμε. Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν πρόκειται να βγούμε από το βάραθρο της κρίσης χωρίς μια πολιτική άνοιξη. Και για να έρθει η άνοιξη αυτή, χρειάζονται πνευματικοί ταγοί του αναστήματός σου. Γι` αυτό και από την ώρα που έμαθα τον άδικο, τον απάνθρωπο τρόπο του θανάτου σου, δεν έπαψα να επαναλαμβάνω στον εαυτό μου ότι δεν πρέπει να θλίβομαι. " Ο Μένης δεν πέθανε", λέω μέσα μου, "ο Μένης πέρασε στην αθανασία".
- See more at: http://stokokkino.gr/article/1000000000001401/O-Koumantareas-pou-iksera#sthash.L9eTbjIP.dpuf
Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος μιλάει για τον δάσκαλο και φίλο του Μένη Κουμανταρέα

Ακούστε όλη την εκπομπή εδώ.

Μένη,

Για μένα, ο χαμός σου, όποια κι αν ήταν τα αίτια που τον προκάλεσαν και όποιοι κι αν ήταν οι δράστες, συνδέεται άμεσα με την οικονομική κρίση στην οποία έχει βυθιστεί εδώ και λίγα χρόνια η χώρα μας.


Όλοι μας αγριέψαμε αυτήν την περίοδο, πράγμα που δεν μπορεί παρά να ισχύει ακόμα και για τον στυγερό δολοφόνο σου. Επιπλέον ο φρικτός τρόπος του θανάτου σου προσθέτει άλλη μια μελανή πινελιά στο ζοφερό σκηνικό που μας περιβάλλει - από την ανθρωπιστική κρίση που γέννησε η οικονομική, ως την πρόσφατη απεργία πείνας του αναρχικού Νίκου Ρωμανού, ή την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με την οποία έτυχε να συμπέσει η δική σου δολοφονία[...]

Απ` ό,τι βλέπεις, απέφυγα να μιλήσω για τη δουλειά σου, αφού σχεδόν οι πάντες παραδέχονται ότι ήσουν ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες πεζογράφους. Το μέγεθος της απώλειας σου αυξάνεται δραματικά στη δύσκολη εποχή που διανύουμε. Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν πρόκειται να βγούμε από το βάραθρο της κρίσης χωρίς μια πολιτική άνοιξη. Και για να έρθει η άνοιξη αυτή, χρειάζονται πνευματικοί ταγοί του αναστήματός σου. Γι` αυτό και από την ώρα που έμαθα τον άδικο, τον απάνθρωπο τρόπο του θανάτου σου, δεν έπαψα να επαναλαμβάνω στον εαυτό μου ότι δεν πρέπει να θλίβομαι. " Ο Μένης δεν πέθανε", λέω μέσα μου, "ο Μένης πέρασε στην αθανασία".


Πηγή: stokokkino.gr

Χριστουγεννιάτικη ταινία από τον ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ

Ο σύλλογος εθελοντών "προασπίζω" προβάλει στις 14 Δεκεμβρίου την ταινία «Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΑΙ ΒΑΣΙΛΗ».

Η προβολή θα γίνει στο Σινέ Σοφία (Αργυρούπολη) στις 16.00. 

Είσοδος ελεύθερη.

 
Πηγή:  www.sinergasia.gr

Ξεκινά το Κοινωνικό Φροντιστήριο στο Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης

«Το Κοινωνικό Φροντιστήριο λειτουργεί δωρεάν και προσφέρει προγράμματα  προσαρμοσμένα στο εκπαιδευτικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας, για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου και  της Α΄ και Β΄ Λυκείου όπως το αναλυτικό πρόγραμμα.

Υπεύθυνοι για το Κοινωνικό Φροντιστήριο είναι ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Φώτης Ιασωνίδης και ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος της πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής Νικοθόδης.

Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει την Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου», σημειώνει ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης ανακοινώνοντας την έναρξη του προγράμματος.


Για τους μαθητές του 2ου   Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και 2ου Διαπολιτισμικού Λυκείου Ελληνικού θα διαμορφωθεί ξεχωριστό πρόγραμμα το οποίο θα γίνει στους χώρους των σχολείων τους.
 
Πηγή: www.sinergasia.gr

Ο «Γρίφος της Ενέργειας» πάει στο Κέντρο

Από την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 5 το απόγευμα στην «Αθηναϊκή Σκηνή» Τζιραίων 13 (Mετρό Ακρόπολη έξοδος Αθανασίου Διάκου) ξεκινά η παιδική παράσταση που συνδυάζει ηθοποιό και κούκλα, με κύριο στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις έννοιες της ενέργειας
και του μέτρου στη διατροφή.

Πηγή: www.sinergasia.gr

Τελειώνει ο πολιτικός χρόνος Σαμαρά-Βενιζέλου

Αμέσως μετά την ανακοίνωση του Eurogroup για δίμηνη παράταση στην Ελλάδα, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει εσπευσμένα σε διαδικασία εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας, ψάχνοντας 180 «πρόθυμους» για να παρατείνει το βίο της.

Στη σχετική ανακοίνωση προέβη η κυβερνητική εκπρόσωπος, Σοφία Βούλτεψη, το βράδυ της Δευτέρας.

Παραμένει ανοιχτή η Βουλή για Χριστούγεννα. Στις 17 Δεκεμβρίου η πρώτη ψηφοφορία, στις 23 Δεκεμβρίου η δεύτερη και στις 29 Δεκεμβρίου η τρίτη.

Τι προβλέπει το άρθρο 32 για την διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας

Γεράσιμος Γεννατάς: Αυτό που ζούμε είναι μια απροκάλυπτη χούντα

Στο θέατρο "ΑΛΚΜΗΝΗ" (Αλκμήνης 8, Γκάζι, Μετρό Κεραμεικού) παίζεται για τρίτη σεζόν μια από τις απολαυστικότερες πολιτικές επιθεωρήσεις
των τελευταίων χρόνων.

Πρόκειται για την "Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη" σε κείμενα των Γεράσιμου Γεννατά και Γιώργου Γαλίτη και σκηνοθεσία του Θανάση Χαλκιά.

Πρόκειται για επιθεώρηση διαμαρτυρίας όπου σατιρίζονται με σπαρταριστό τρόπο τόσο η τρέχουσα επικαιρότητα όσο και η ελληνική ιστορία γενικά.


Στην παράσταση ακούγονται ποιήματα των Μπρεχτ, Μαγιακόφσκι, Λασκαράτου, Έλιοτ, Σαχτούρη, Τζόις, μελοποιημένα από τον συνθέτη Γιώργο Κομπογιάννη.

Τα τραγούδια αποδίδουν ο Βασίλης Μπαμπούνης (τραγούδι, κιθάρα) και η Φυλένια Σπαχή (βιολοντσέλο).

Βιβλίο: Μπάμπης Καββαδίας - «Αριστοφάνη απολογήσου»

Ο Αριστοφάνης κούνησε το κεφάλι του με αποτροπιασμό:


«Τι είναι μια κωμωδία που δεν τα βάζει με αυτούς που γαντζωμένοι σε αξιώματα ασχημονούν στραγγίζοντας τα δημόσια έσοδα; Πώς θα διδάξουμε το λαό να ξεχωρίζει τα στραβά και να επιβραβεύει τα ίσια, αν δεν μπορούμε κι από το θέατρο να του τα επισημαίνουμε όλα; Όσο ηλίθιος και να είναι ο ποιητής -και σίγουρα, έχουμε ανάμεσά μας πάρα πολλούς από δαύτους…- όλο και κάτι σωστό θα πει. Όλο και κάτι σωστό θα μείνει στο μυαλό του πολίτη που θα τον ακούσει.»

(απόσπασμα από το βιβλίο)

Εξαιρετικά επίκαιρο μυθιστόρημα που μας μεταφέρει στην Αρχαία Αθήνα, το 426 π.Χ. Παρακολουθούμε τη σύγκρουση του Αριστοφάνη και του Κλέωνα, δυο γιγάντων της πολιτικής ζωής.


Ο Αριστοφάνης με την κωμωδία “Βαβυλώνιοι” που παρουσίασε στα Μεγάλα Διονύσια κριτικάρει τον Κλέωνα για την αδίστακτη πολιτική του απέναντι στους συμμάχους. Στηλιτεύει τον πολεμοχαρή χαρακτήρα του, τον τυχοδιωκτισμό και την ιδιοτέλειά του.


Ο Κλέωνας κατηγορεί και οδηγεί σε δίκη τον Αριστοφάνη, γιατί με την κωμωδία εξέθεσε την Αθήνα, παρουσιάζοντάς την να συμπεριφέρεται δεσποτικά απέναντι στους συμμάχους.


Ο αναγνώστης μέσα από μια πολύκροτη δίκη θα μάθει πολλά για την αθηναϊκή ζωή, τον Πελοποννησιακό πόλεμο, το πολιτειακό σύστημα, τη δημοκρατία που έχει παραδοθεί στα χέρια των δημαγωγών, την πάλη “δημοκρατικών”-“ολιγαρχικών” που είχε τελικά ως θύματα τον αθηναϊκό λαό.


Παράλληλα, παρουσιάζονται ανάγλυφα η φιλοσοφική σκέψη του Αριστοφάνη, αλλά και οι αντιλήψεις του για τη Γυναίκα, την Ηδονή και τον Έρωτα.

Πηγή: sinergasia.gr