Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Φτιάξε το πιάτο σου, με τις βασικές ομάδες τροφίμων

Το ήξερες ότι τα τρόφιμα μπορεί να χωριστούν σε ομάδες με βάση το ότι περιέχουν αντίστοιχες ποσότητες από κάποια θρεπτικά συστατικά; Όπως θα διαπιστώσεις, κάθε ομάδα τροφίμων έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά ως προς τη θρεπτική της αξία, ενώ ακόμα και
τα τρόφιμα της ίδιας ομάδας διαφέρουν μεταξύ τους.

Αυτό σημαίνει ότι ένας από τους βασικούς κανόνες για μια ισορροπημένη καθημερινή διατροφή είναι η ποικιλία, και μάλιστα σε δύο διαστάσεις: να επιλέγεις τρόφιμα που ανήκουν σε όλες τις ομάδες τροφίμων, αλλά και διαφορετικά τρόφιμα από την ίδια ομάδα τροφίμων.

Έχε κατά νου ότι κανένα τρόφιμο δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά, όπως και κανένα δεν περιέχει απολύτως τίποτα.

Αναλυτικότερα, ένας συνήθης διαχωρισμός των τροφίμων σε ομάδες τροφίμων είναι ο εξής:

Διατροφή για Άριστη Απόδοση στο Σχολείο

Η απόδοση του μαθητή στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο καλά έχει διαβάσει. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή διατροφή. Νηστικό αρκούδι δεν... γράφει καλά στις εξετάσεις!

Οι γενικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν τις διατροφικές συνήθειες του μαθητή δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές που θα πρέπει να ακολουθούμε όλοι μας. Απλώς, για τα παιδιά μικρές λεπτομέρειες έχουν μεγαλύτερη σημασία. Και αυτό διότι το παιδί εκτός από τις καθημερινές του ανάγκες, θα πρέπει παράλληλα να καλύψει και τις ανάγκες ανάπτυξης.

Τι θα πρέπει, λοιπόν, να προσέξει ένας μαθητής (και οι γονείς του);


Καταρχάς, το πρωινό. Μετά τη βραδινή αποχή από το φαγητό, οι αποθήκες ενέργειας του οργανισμού έχουν σχεδόν αδειάσει. Ο εγκέφαλος χρειάζεται άμεσα τροφή για την παροχή ενέργειας και απαραίτητων για τη λειτουργία του θρεπτικών συστατικών.