Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014

"ένα ηρεμιστικό για τον Άδωνη", από τον ΚΥΡ

Για κάποιους δεν υπάρχει ζωή πριν από τον θάνατο…

του Χρήστου Κάτσικα

H ζωή μας συγκροτείται μέσα από την είδηση! Mέσα από την εικόνα που προβάλλουν τα MME, φουσκώνοντας και ξεφουσκώνοντας τα γεγονότα, έτσι που να μην τα γνωρίζουν η «μάνα και ο πατέρας» που τα γέννησαν. Με τη «μαγειρική» του λόγου και της εικόνας θολώνουν τα νερά, ώστε να φαίνονται βαθύτερα και θωρακίζουν τον σκληρό δίσκο της «κοινής γνώμης» με την επιλογή ενός συγκεκριμένου τρόπου ανάγνωσης της πραγματικότητας και εν συνεχεία με την ταύτισή του με την ίδια την πραγματικότητα.
 
Kαι όμως! Aν οι ειδήσεις μικραίνουν τον κόσμο, κάνοντάς τον αγνώριστο, αυτό δεν σημαίνει πως ο κόσμος είναι μόνο αυτές. Mέσα στον σκουπιδότοπο των άναρχα ριγμένων «ειδήσεων», επίτηδες για να γίνεται αλοιφή το μυαλό του κόσμου, υπάρχει το βαθύ, το πιο μεγάλο, αρκεί να αναζητά κανείς, πίσω από το πώς, το «ποιοι» και το «γιατί», την επιμελώς κρυμμένη αιτία των πραγμάτων.

Έκθεση οπτικοακουστικών στο "Υπόστεγο" την Κυριακή 15 Ιουνίου


Πανελλαδικές εξετάσεις και κοινωνικές ανισότητες

του Γιώργου Μπουγελέκα*

Κά­θε χρό­νο, τέ­τοια ε­πο­χή, με α­φορ­μή τις πα­νελ­λα­δι­κές ε­ξε­τά­σεις, α­να­δύο­νται ο­ρι­σμέ­νες α­πό τις α­δυ­να­μίες του ελ­λη­νι­κού εκ­παι­δευ­τι­κού συ­στή­μα­τος. Ιδιαί­τε­ρα η τε­λευ­ταία τριε­τία της μνη­μο­νια­κής φρί­κης προ­σφέ­ρε­ται για κα­τα­γρα­φή και α­νά­δει­ξη των ε­γκλη­μα­τι­κών πα­ρα­λεί­ψεων και του προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νου κυ­βερ­νη­τι­κού σχε­δίου, που στο­χεύει στην κα­τε­δά­φι­ση της δη­μό­σιας εκ­παί­δευ­σης στην πα­τρί­δα μας.

Θα ο­δη­γού­σε, ά­ρα­γε, η θε­ρα­πεία αυ­τών -και άλ­λων α­νά­λο­γων α­δυ­να­μιώ­ν- στη δια­μόρ­φω­ση ε­νός πε­ρι­βάλ­λο­ντος δι­καιο­σύ­νης και ι­σό­τη­τας ευ­και­ριών στην ε­πι­λο­γή των σπου­δα­στών της τρι­το­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης; Ερώ­τη­μα πα­λαιό, μά­ταιο και δυ­στυ­χώς ε­πα­να­λαμ­βα­νό­με­νο κά­θε κα­λο­καί­ρι.

Οι βάσεις τραβούν την ανηφόρα παρά το βατερλό στην έκθεση: 1 στους 2 έγραψε κάτω από τη βάση

Για άνοδο βάσεων στα 4 από τα 5 Επιστημονικά Πεδία και συνωστισμό υποψηφίων όχι μόνο στις υψηλόβαθμες, αλλά κυρίως στις σχολές με μεσαίες βαθμολογίες και στα περιφερειακά τμήματα που έχουν αντιστοιχία με κάποιο κεντρικό πανεπιστήμιο προϊδεάζουν τα πρώτα στοιχεία των
βαθμολογιών στις φετινές εξετάσεις.

Πάντως την ίδια στιγμή σύμφωνα με τον "Ελεύθερο Τύπο", κάτω από τη βάση έχει γράψει ένας στους δύο υποψηφίους στο μάθημα της έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις.
 
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι βαθμολογητές «Από τα 100 γραπτά, πέντε με οκτώ βαθμολογούνται με 15, ενώ 60 περίπου βρίσκονται κάτω από τη βάση.»

Επίσης στο μάθημα της Βιολογίας αν και τα θέματα ήταν εύκολα και πρόκειται για μάθημα που δίνει άριστα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, οι περισσότεροι μαθητές κινήθηκαν στο 16 με 17.

Στα μαθηματικά πάλι Γενικής Παιδείας, ενώ πέρυσι το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων έπεσε κάτω από τη βάση, φέτος κινήθηκε στο 12 με 14.

Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο

γράφει ο Δημήτρης Τσιριγώτης (φυσικός)

Όλα δείχνουν ότι το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία θα δοθεί με όπλο το εκπαιδευτικό κουπόνι (School voucher ) που συνδυάζεται με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τις οικογένειες των μαθητών. Στο τέλος του κειμένου θα σας πω μία ιστορία που θα μοιάζει με ιστορία συνωμοσίας .Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από τη στιγμή που αναφέρεται σε συνωμότες .Για εκείνους που συνωμοτούν εις βάρος της δωρεάν και δημόσιας παιδείας της χώρας.

Τι είναι το εκπαιδευτικό κουπόνι (voucher)


Το εκπαιδευτικό κουπόνι θα δίνεται στους γονείς κάθε παιδιού και θα αντιστοιχεί στα έξοδα της φοίτησής του για ένα έτος .Οι γονείς θα αναζητούν το καλύτερο σχολείο για το παιδί τους σε μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα περιέχει όλα τα στοιχεία των σχολείων της χώρας. Αν επιλέξουν ιδιωτικό σχολείο προφανώς θα πληρώνουν τη διαφορά .Στην αρχή κάθε εκπαιδευτικού έτους ο κάθε διευθυντής σχολείου θα πηγαίνει στην τράπεζα με τα κουπόνια που θα έχει καταφέρει να μαζέψει και θα τα εξαργυρώνει σε χρήματα. Με τα χρήματα αυτά θα πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου του (μισθοί εκπαιδευτικών , ρεύμα, νερό, τηλέφωνο ,κτιριακή συντήρηση ,πετρέλαιο , εξοπλισμός εποπτικών μέσων κ.α).Κοντολογίς το κάθε σχολείο θα έχει το δικό του budget (ανάλογα με τον αριθμό των εγγραφών ) και με αυτό θα πρέπει να καλύπτει όλα τα λειτουργικά έξοδα για ένα έτος, σα να ήταν μια αυτόνομη επιχείρηση.

Ένοχος για απόπειρα ανθρωποκτονίας ο Αποστολόπουλος, χωρίς ανασταλτικό αποτέλεσμα η έφεσή του

Αναδημοσιεύουμε την ανταπόκριση του Γιάννη Κοντού, για την τελευταία μέρα της δίκης:
Ένοχο κατά πλειοψηφία για το αδίκημα της απόπειρας ανθρωποκτονίας τελεσθείσας σε ήρεμη ψυχική κατάσταση με ενδεχόμενο δόλο έκρινε σήμερα το δικαστήριο τον Γιώργο Αποστολόπουλο, επιβάλλοντάς του ποινή κάθειρξης 10 ετών κι 6 μηνών με δύο ελαφρυντικά, χωρίς ανασταλτικό χαρακτήρα. Μετατροπή της κατηγορίας σε βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη ζήτησε η εισαγγελέας της έδρας.


Ένοχο κατά πλειοψηφία για το αδίκημα της απόπειρας ανθρωποκτονίας τελεσθείσας σε ήρεμη ψυχική κατάσταση με ενδεχόμενο δόλο έκρινε σήμερα το δικαστήριο, μετά από μαραθώνια συνεδρίαση, τον Γιώργο Αποστολόπουλο, παρά την αντίθετη πρόταση της εισαγγελέως, η οποία ζήτησε τη μετατροπή της κατηγορίας σε βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη, επιβάλλοντάς του συνολική ποινή κάθειρξης δέκα ετών κι έξι μηνών. Από το χρόνο της ποινής αφαιρείται το διάστημα, κατά το οποίο έχει ήδη μείνει προφυλακισμένος. Μειοψήφησαν ένας εκ των τακτικών δικαστών κι ένας ένορκος, οι οποίοι συμφώνησαν με την εισαγγελική πρόταση. Το δικαστήριο τον έκρινε, επίσης, ομόφωνα ένοχο για παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία, αναγνωρίζοντάς του, ωστόσο, τα ελαφρυντικά του πρότερου έντιμου βίου και της μετεφηβικής ηλικίας, ενώ, με πλειοψηφία 6-1, όρισε η ποινή που επιβλήθηκε στον Αποστολόπουλο να μην έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Αποφάσισε, τέλος, «να διαβιβαστεί η δικογραφία στην Εισαγγελία, προκειμένου να διερευνηθεί αν υπάρχουν ευθύνες της Α.Κ.».