Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018

Όλη η αλήθεια για το δήθεν «χαράτσι» για τα σκουπίδια της Αττικής και τα οικονομικά του ΕΔΣΝΑ

Σε αναλυτικές εξηγήσεις και λεπτομενή ενημέρωση προχώρησε ο ΕΣΔΝΑ απορρίπτοντας δημοσιεύματα που τις προηγούμενες μέρες έκαναν λόγο για επιβολή «χαρατσιού» στους πολίτες για τα σκουπίδια της Περιφέρειας Αττικής.

Διαβάστε στη συνέχεια ολοκληρη την ανακοίνωση του
Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΣΔΝΑ):

Για την αποφυγή παρανοήσεων και την έγκυρη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την επιβολή δήθεν “χαρατσιού” του ΕΔΣΝΑ, ο Σύνδεσμος θεωρεί υποχρέωσή του την αναλυτική εξήγηση του συγκεκριμένου θέματος των εισφορών των Δήμων της Αττικής και την λεπτομερή ενημέρωση ως προς την οικονομική κατάσταση του ΕΔΣΝΑ τώρα αλλά και σε σχέση με το παρελθόν:



1. Ο ΕΔΣΝΑ δεν έχει την αρμοδιότητα επιβολής “χαρατσιών” σε βάρος των πολιτών.

2. Με πρόσφατη απόφασή του, το Δ.Σ. του ΕΔΣΝΑ αποφάσισε τον καθορισμό της οριστικής τιμής των εισφορών των Δήμων της Αττικής για το έτος 2017, σε 48,95 ευρώ ανά τόνο εισερχόμενων απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ, ενώ για το έτος 2018 καθόρισε ως προσωρινή τιμή τα 49 ευρώ ανά τόνο εισερχομένων απορριμμάτων. 

3. Το ποσό αυτό καθορίζεται από το ετήσιο κόστος διαχείρισης του ΕΔΣΝΑ που υπολογίζεται σύμφωνα με την ΚΥΑ 2527/2009, σε συνδυασμό με το σύνολο των προς χρέωση απορριμμάτων των Δήμων που έχουν εισέλθει στις εγκαταστάσεις του ΕΔΣΝΑ κατά το έτος 2017. 

4. Το κόστος διαχείρισης κατά το 2017 ανήλθε στα 84.907.305 ευρώ, ενώ το σύνολο των απορριμμάτων που χρεώθηκαν, ανήλθε σε 1.734.511 τόνους. Από τις τιμές αυτές προέκυψε το ύψος της οριστικής τιμής των εισφορών σε 48,95 ευρώ ανά τόνο, ενώ το έτος 2016 είχε οριστεί σε 43,78 ευρώ ανά τόνο. 

5. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο σε δαπάνες που δημιουργήθηκαν κατά το παρελθόν. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

α) Ποσό 2.000.000 ευρώ για συντήρηση οχημάτων-μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στον ΧΥΤΑ Φυλής, τα οποία είχαν τεθεί σε αχρηστία τα προηγούμενα χρόνια και η διοίκησή μας προχώρησε σε συμβάσεις συντήρησής τους, προκειμένου ο ΕΔΣΝΑ να μπορεί να λειτουργεί με δικό του αξιόμαχο εξοπλισμό ο ΧΥΤΑ Φυλής.


β) Ποσό 532.000 ευρώ για αμοιβές προσωπικού που προσλήφθηκαν με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη των αναγκών μας.

γ) Ποσό 2.000.000 ευρώ για υποστηρικτικές εργασίες στον ΧΥΤΑ Φυλής, κατά το διάστημα που δεν εργάζονταν τα μηχανήματά μας. 

δ) Ποσό 500.000 ευρώ για προσαυξήσεις τελών κυκλοφορίας, που προκλήθηκαν επειδή η ΔΟΥ χρέωσε τα αυτοκίνητα του ΕΔΣΝΑ με τέλη κυκλοφορίας, τα οποία δεν χρεώνονταν τα προηγούμενα έτη (όπως τα απορριμματοφόρα των Δήμων).

ε) Ποσό 2.5000.000 ευρώ για πληρωμή τόκων υπερημερίας, επειδή ο ΕΔΣΝΑ όφειλε μεγάλα ποσά από καθυστερημένες πληρωμές των ετών 2009-2014 σχετικά με τη λειτουργία του αποτεφρωτήρα. 

6. Είναι σημαντικό να αναφερθεί το οικονομικό, εκτός από το περιβαλλοντικό, όφελος που προκύπτει για τους Δήμους, από την ανάκτηση και ανακύκλωση. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μόνο από τα προδιαλεγμένα που εναποτέθηκαν στο ΕΜΑ, οι Δήμοι που συμμετείχαν εξοικονόμησαν 405.941 ευρώ το 2016 (9.270 τόνοι Χ 43,79€) και 1.397.726 ευρώ το 2017 (28.554 τόνοι Χ 48,95€).

Για περισσότερες λεπτομέρειες με πίνακες, κάντε κλικ εδώ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου