Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018

Δημοκρατική Συν-πόρευση Ελληνικού-Αργυρούπολης: Ατόπημα η επίσκεψη δημάρχου σε μαθητές σε ώρα μαθήματος & χωρίς άδεια

Να ασχοληθεί με τις αρμοδιότητές του καθώς τα σχολεία έχουν πάρα πολλά κτιριακά προβλήματα, καλεί τον δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης κ. Κωνσταντάτο η νέα δημοτική παράταξη «Δημοκρατική Συν-πόρευση», με αφορμή την επίσκεψή του στο 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης, όπου συνομίλησε με μαθητές.

Παρότι στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού εμπλέκονται ειδικοί επιστήμονες όπως παιδαγωγοί, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, ακόμη και εισαγγελείς ανηλίκων, ο δήμαρχος μίλησε με τους μαθητές για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, χωρίς να έχει την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση ή αρμοδιότητα, τονίζει μεταξύ άλλων η «Δημοκρατική Συν-πόρευση».


Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:

«Σχετικά με τις παρεμβάσεις του Δημάρχου.

Την Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2018, ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης κ. Γιάννης Κωνσταντάτος επισκέφτηκε το 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης, για να συνομιλήσει, όπως ισχυρίστηκε με το 15μελες συμβούλιο των μαθητών.

Εκφράζουμε απερίφραστα την αντίθεσή μας στην κίνησή του αυτή και παραθέτουμε τις παρακάτω απόψεις επί του θέματος.

Μόνον ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για την δημιουργία στο σχολείο θετικού κλίματος, που απαιτείται για την διαπαιδαγώγηση των μαθητών και την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης γενικότερα.

Δεν επιτρέπεται να επισκέπτεται το σχολείο κανένα πρόσωπο, που δεν έχει άμεση σχέση με την διεξαγωγή ή προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου, χωρίς την έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠ.Π.Ε.Θ και εξουσιοδότηση από τον Προϊστάμενο Δ/ντή της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Ο σχολικός εκφοβισμός χρειάζεται ολιστική αντιμετώπιση.

Η πρόληψη και η αντιμετώπισή του απαιτεί συνεργασία στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Οι σύγχρονες θεωρήσεις αναφέρουν ότι τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι "εκπαιδευτικά" και "οικογενειακά" και αντιμετωπίζονται εκεί όπου εμφανίζονται, δηλαδή στο σχολείο με εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και συγχρόνως στο σπίτι - οικοσυστημική προσέγγιση.

Συμπερασματικά, η επίσκεψη του δημάρχου ήταν ένα ολισθηρό ατόπημα.
Επισκέφτηκε μαθητές σχολείου σε ώρα λειτουργίας χωρίς άδεια από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δ΄ Αθήνας και χωρίς τη συναίνεση των γονιών τους.
Μίλησε μαζί τους για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, όπως αυτό του σχολικού εκφοβισμού, χωρίς να έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική αρμοδιότητα.

Ένα θέμα στο οποίο εμπλέκονται ειδικοί επιστήμονες όπως παιδαγωγοί, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, ακόμη και εισαγγελείς ανηλίκων.

Η παρέμβασή του αυτή υπήρξε άτοπη και αντιδεοντολογική.

Χωρίς να αμφισβητείται η ευαισθησία κανενός, σε τέτοιου είδους ζητήματα, οδηγούμαστε στην εκτίμηση, ότι είτε ο δήμαρχος έχει άγνοια των διαδικασιών, είτε η παρέμβασή του υποκρύπτει πολιτική σκοπιμότητα και προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων.

Κε Δήμαρχε, τα σχολεία έχουν πάρα πολλά κτιριακά προβλήματα! Επικεντρωθείτε στον πραγματικό σας ρόλο!».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου