Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

της Ελισάβετ Σέκη *
 
Η πιο δύσκολη στιγμή για εμάς έφτασε! Τελείωσαν οι γιορτές και εμείς ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη ζυγαριά μας. Το καλό είναι ότι δεν χρειάζεται να περάσουμε τις επόμενες ημέρες
κάνοντας αυστηρή δίαιτα.

Μπορούμε απλά να ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης που θα βοηθήσει στον καθαρισμό του οργανισμού μας από ανεπιθύμητες τοξίνες και ουσίες, έτσι ώστε να αποκτήσουμε πάλι τη γραμμή μας.

Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος «αποτοξίνωσης» του σώματός μας είναι η σωστή ενυδάτωση. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα ποτήρι χλιαρό νερό με λεμόνι. Είναι σημαντικό το νερό να είναι χλιαρό, καθώς τα κρύα φαγητά και ροφήματα μπορεί να σοκάρουν τον οργανισμό και να επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης.

Το λεμόνι ενεργοποιεί τα ένζυμα του συκωτιού που συμβάλλουν στην αποβολή τοξινών. Τα λεμόνια επίσης, συμβάλλουν στον καθαρισμό του ουροποιητικού συστήματος, αλλά και βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.


Ένα καλό πρόγραμμα αποτοξίνωσης πρέπει να περιέχει ένα υγιεινό πρωινό με φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και βιταμίνες. Ιδανικό θα ήταν ένα μπολ με γιαούρτι και διάφορα φρέσκα φρούτα. Αντίστοιχα, μπορούμε να συνοδέψουμε το γιαούρτι με λίγη βρώμη όπως το quaker που είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες.

Έρευνες που έχουν γίνει υποστηρίζουν ότι η βρώμη είναι το κλειδί για μια μακρά και υγιή ζωή. Επίσης, ένα καλό πρωινό μειώνει την πείνα κατά τη διάρκεια της ημέρας και έτσι δεν τρώμε άσκοπα, μη υγιεινά σνακ που μπορεί να μας παχύνουν.

Φροντίζουμε να μείνουμε μακριά από αλκοόλ και προτιμάμε τα smoothies από φρέσκα φρούτα και λαχανικά ή το πράσινο τσάι που είναι γεμάτο αντιοξειδωτικές ουσίες. Μπορούμε να προσθέσουμε κανέλα, ginger και κουρκουμά στο φαγητό μας, καθώς έχει βρεθεί ότι βοηθά στο συκώτι και αποβάλλει γρήγορα τις τοξίνες του.

Τα σπαράγγια, καθώς και οι αγκινάρες, βοηθούν το συκώτι να παράγει χολή, η οποία με τη σειρά της χρησιμεύει στην πέψη του λίπους. Το μπρόκολο υποκινεί το συκώτι να παράγει ένζυμα, τα οποία μετατρέπουν τοξίνες σε συστατικά που το σώμα μας μπορεί εύκολα να αποβάλει. Τέλος, τα παντζάρια είναι γεμάτα με σίδηρο, ασβέστιο, βιταμίνες Β και αντιοξειδωτικά και είναι έτσι από τους καλύτερους πόρους του συκωτιού για τη διατήρηση καλής υγείας.

Εκτός όμως από τη σωστή διατροφή, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η άσκηση. Βοηθά τόσο στην κυκλοφορία του αίματος όσο και στην καύση των θερμίδων που αποθηκεύσαμε στο σώμα μας με τις έντονες ατασθαλίες που κάναμε λογω ημερών. Επίσης, κατά την άσκηση ιδρώνουμε πιο πολύ και το δέρμα μας αποβάλλει περισσότερες τοξίνες.

Οι απολαύσεις είναι μέρος της ζωής μας, δεν απαγορεύονται, αρκεί να δίνουμε στο σώμα μας τη φροντίδα που χρειάζεται για να επανέλθει στα φυσιολογικά του.

* η Ελισάβετ Σέκη είναι ειδικός εφαρμογών διαιτητικής - σύμβουλος διατροφής

nstv.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου