Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

Επτά χρόνια για ένα ποδηλατόδρομο

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Τον Ιούνιο του 2009 ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Γιώργος Σουφλιάς εξήγγειλε την κατασκευή ενός δικτύου ποδηλατοδρόμου μήκους 26,6 χλμ που θα συνδέει την Κηφισιά με το Φαληρικό Όρμο. Είχε προηγηθεί, το 2008, η εξαγγελία του υπουργείου Μεταφορών
για δημιουργία ποδηλατοδρόμου-καθώς υπήρχαν διαθέσιμα 15 εκατ. ευρώ από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης- σε περιφερειακούς δήμους και κυρίως στη Δυτική Αθήνα.

Η συνέχεια είναι απόλυτα προβλέψιμη. Οι εξαγγελίες παρέμειναν εξαγγελίες και οι ποδηλατόδρομοι που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και, έως ένα βαθμό, το τουριστικό προϊόν μίας χώρας, έκαναν την εμφάνισή τους σε ορισμένους δήμους αποκομμένοι από ένα ευρύτερο δίκτυο.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση ενδεικτική της οσφυοκαμψίας που χαρακτηρίζει την κρατική μηχανή είναι το νότιο τμήμα του ποδηλατικού άξονα «Φαληρικός όρμος-Κηφισιά». Πρόκειται για το τμήμα Φαληρικός όρμος-Γκάζι του οποίου-αισίως- η σύμβαση κατασκευής, προϋπολογισμού 2,2 εκατ. ευρώ υπογράφηκε την Τετάρτη. Ωστόσο, λόγω των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων, πλέον, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου, εάν αυτό δεν αποπερατωθεί μέχρι το τέλος του 2015...

Case study γραφειοκρατίας
Για τον άξονα μήκους 5,6 χιλιομέτρων απαιτήθηκαν περίπου τέσσερα χρόνια «σκληρής» γραφειοκρατίας, χιλιάδες εργατοώρες και την εμπλοκή μεγάλου αριθμού δημοσίων υπαλλήλων.


Και, όπως αναφέρει στο Capital.gr, ένας από τους βασικούς εμπλεκόμενους στη διαδικασία «ενδεχομένως το κόστος του χρόνου που σπαταλήθηκε για την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαβημάτων να ξεπερνά το κόστος κατασκευής του έργου»…

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, απαιτήθηκε ένας χρόνος για να δοθούν οι απαιτούμενες εγκρίσεις από το Δήμο Αθηναίων και δύο χρόνια για να ανάψει το «πράσινο φως» η διαχειριστική αρχή περιφέρειας.  Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην προετοιμασία της δημοπράτησης του έργου περιγράφουν μία «non-stop» μεταφορά, μέσω ταχυδρομείου, φακέλων, φωτοτυπιών, μελετών και πολλών άλλων συνοδευτικών εγγράφων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, όπως ο ΟΑΣΑ, η Περιφέρεια, τα υπουργείο Περιβάλλοντος και Μεταφορών, οι δήμοι από όπου διέρχεται ο ποδηλατόδρομος…

Μόνο για το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα (διέρχεται παράλληλα με την κοίτη του Ιλισσού μέχρι τον πεζόδρομο της Ερμού) θα έπρεπε να συνεδριάσουν ξεχωριστά τα τρία οικεία διαμερίσματα του δήμου Αθηναίων, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το δημοτικό συμβούλιο. Και όλα αυτά για ένα εύκολο τεχνικά έργο και χωρίς πρόβλημα χρηματοδότησης, αφού οι πόροι του έχουν εγκριθεί από την Ε.Ε...

Ακόμη ο ανάδοχος θα πρέπει να προχωρήσει, με γοργούς ρυθμούς, στην λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων (τροχαία, μέσα μαζικής μεταφοράς) για την έναρξη κατασκευής του ποδηλατοδρόμου, ενώ το πότε θα δημοπρατηθεί το βόρειο τμήμα του (από Γκάζι προς Κηφισιά) αγνοείται.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Ο ποδηλατόδρομος είναι μήκους 5,6 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από την περιοχή του παλαιού Ιπποδρόμου όπου υλοποιείται η Εθνική Βιβλιοθήκη – Λυρική Σκηνή και θα διέρχεται μέσω των δήμων Μοσχάτου και Καλλιθέας. Ο άξονας θα είναι παράλληλα με την κοίτη του Ιλισού και στη συνέχεια με τις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, και θα καταλήγει στον πεζόδρομο της Ερμού, στο ύψος της Κορεάτικης αγοράς.

Αναλυτικά, ο ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από τη γέφυρα Ιλισού στο ύψος της Λ.Κατσώνη (Δ.Καλλιθέας-Δ.Μοσχάτου), τις οδούς Π.Τσαλδάρη (παρόχθιος Ιλισού), Ασκληπιού (τμήματα μεταξύ Π.Τσαλδάρη και Αιγέως, μεταξύ Αιγέως και Τομπάζη, Τομπάζη και Κολοκοτρώνη, Κολοκοτρώνη και Ελ. Βενιζέλου, Ελ. Βενιζέλου και Λ. Κατσώνη), Φιλίππου (Ευριπίδου μέχρι την Εσπλανάδα), κατά μήκος της Ιλισού (από Αγ. Κωνσταντίνου έως Αρτέμιδος-Δ. Μοσχάτου-Ταύρου), και τμήματα από τις οδούς Κανάρη μέχρι την οδό Κατσώνη, από την οδό Κατσώνη μέχρι την οδό Ομήρου, από την οδό Ομήρου και μέχρι την οδό Κοραή, από την οδό Κοραή μέχρι Αρτέμιδος και τμήμα κατά μήκος των οδών Ιλισού (από Φορνέζη μέχρι Σιβιτανίδου)-Τσαλδάρη-Αγίων Πάντων.

Στο Δήμο Αθηναίων θα περνάει επίσης, από τις οδούς Θεσσαλονίκης, Αθηναίου έως την οδό Αλόπης, από τα πεζοδρομημένα τμήματα από την οδό Αιγηιδών έως την οδό Πτολεμαΐδος, από την Συμμαχιδών έως και την Ιπποθοντιδών και από τη Φυλασίων έως και την Ευρυσθέως. Περιλαμβάνει, επίσης, μη πεζοδρομημένα τμήματα της οδού Θεσσαλονίκης και διέρχεται από την οδό Περσεφόνης, καταλήγοντας στην Κορεάτικη Αγορά.

Πηγή : www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου