Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

Πλήρης επιβεβαίωση του HOT DOC από το Spiegel για τους Έλληνες εφοπλιστές

Σε πλήρη επιβεβαίωση της έρευνας του ΗΟΤ DOC και του Κώστα Βαξεβάνη για τους εφοπλιστές, πριν ακριβώς δύο χρόνια, βρίσκεται δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel που πραγματεύεται τις προκλητικότατες φοροαπαλλαγές υπέρ των Ελλήνων εφοπλιστών, έναντι των υπολοίπων Ελλήνων πολιτών.

Στο 7ο τεύχος του περιοδικού HOT DOC, στις 15 Ιουνίου 2012, ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης ανέφερε λεπτομερώς και με …ανατριχιαστικές λεπτομέρειες το καθεστώς φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι «πατριώτες», Έλληνες εφοπλιστές.

Spiegel: «Πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές»

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, οι Έλληνες εφοπλιστές προχωρούν σε παραγγελίες πλοίων σαν μην υπάρχει κρίση στη ναυτιλία. Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δισεκ. ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους.

Το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισεκ. ευρώ, μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014 . Όπως δηλώνει στο περιοδικό, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, «τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες».

Για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι Έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, αναφέρεται και το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους –σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας- φόρους.

Βασιζόμενο σε διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 έως σήμερα, Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισεκ. ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο κ. Βενιάμης υποστηρίζει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι». Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το Spiegel γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκατ. ευρώ την ώρα που οι Έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκατ. ευρώ.

Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.

HOT DOC: «Η φορολόγηση του κάθε πλοίου είναι μικρότερη ακόμα και από περίπτερο»

Σύμφωνα με την έρευνα του Κώστα Βαξεβάνη για το 7ο τεύχος του HOT DOC, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 15% (σε χωρητικότητα) της παγκόσμιας ναυτιλίας. Πάνω από 3.300 πλοία ελληνικών συμφερόντων πλέουν στα πέρατα του κόσμου. Από το 2002 μέχρι και το 2012 είχαν κέρδη 143 δισ. ευρώ, δηλαδή περί τα 14 δισ. το έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του το περιοδικό HOT DOC, οι εφοπλιστές είχαν κληθεί να πληρώσουν το 2012 μόλις 13,7 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις σχετικές μάλιστα αντιπαραβολές των οικονομικών στοιχείων, η φορολόγηση των «πατριωτών» κροίσων είναι μικρότερη από την φορολόγηση μίας λαϊκής περιοχής της Αθήνας όπως το Μπραχάμι και η φορολόγηση του κάθε πλοίου είναι μικρότερη ακόμα και από περίπτερο. Ένα πλοίο για παράδειγμα 20.000 κόρων, ηλικίας 4 ετών, πληρώνει φόρο περίπου 7.500 ευρώ το έτος… και δεν καταβάλει κανέναν άλλο φόρο, ακόμη και τα κέρδη του πλοίου μπορεί να είναι π.χ. 150 εκατ. ευρώ.

Όπως είχε μάλιστα τότε αποκαλύψει το HOT DOC και δικαιώνει με το δημοσίευμά του το Spiegel, στον «λαβύρινθο» της ελληνική πολυνομίας υπάρχει ένας νόμος της τελευταίας 40ετίας που μάλιστα έχει περάσει μέσα στο Σύνταγμα του Κράτους ώστε να μπορεί να αλλάξει μόνο με συνταγματική αναθεώρηση και μέσω του οποίου διαιωνίζονται 56 φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές και οι γόνοι τους. Τραγική ειρωνεία είναι πως αυτός ο νόμος και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών έχουν συνταγματική «προστασία», καταργώντας στην ουσία με αυτόν τον τρόπο, την συνταγματικά κατοχυρωμένη …ίση αντιμετώπιση όλων των Ελλήνων πολιτών από το Κράτος.

Οι «κούφιες» απειλές των εφοπλιστών

Όποτε οι Έλληνες εφοπλιστές τα βρίσκουν «σκούρα» με την κατακραυγή, τότε συνηθίζουν να απειλούν πως αν φορολογηθούν θα κατεβάσουν τις ελληνικές σημαίες, θα απευθυνθούν σε πιο «συμφέρουσες» λύσεις και χιλιάδες θα χάσουν τις θέσεις εργασίας τους. Στην πραγματικότητα όμως και δεν τους συμφέρει να κατεβάσουν τις ελληνικές σημαίες λόγω των όσων απολαμβάνουν γενικά από το Κράτος λόγω της ύπαρξής της και δεν ισχύει στην πράξη ο καημός τους για τους Έλληνες ναυτικούς, αφού ενώ το 1980 αυτή η τάξη εργαζομένων ξεπερνούσε τους 100.000 μέχρι το 2012 ήταν περίπου 16.000, καθώς οι εφοπλιστές επέλεγαν την πάμφθηνη λύση των ξένων πληρωμάτων, που προέρχονται κυρίως από χώρες της Ασίας.

Ο δε «πατριωτισμός» τους, σύμφωνα πάντα με την έρευνα του HOT DOC και του Κώστα Βαξεβάνη, δεν προκύπτει ούτε από τις καταθέσεις τους στις ελληνικές τράπεζες καθώς είναι περισσότερες αυτές που κρατάνε σε φορολογικούς «παραδείσους» του εξωτερικού παρά στην χώρα τους, ενώ και στον τομέα των επενδύσεων, προτιμούν αντί για δημιουργία πραγματικών θέσεων εργασίας και επιχειρήσεων, τις επενδύσεις σε ΜΜΕ, ώστε να ελέγχουν την πολιτική και τα συμφέροντά τους και τις επενδύσεις σε ποδοσφαιρικές ομάδες για την δημιουργία «ασπίδων» προστασίας από το οπαδικό κοινό.

Κλείνοντας λοιπόν θα υπενθυμίσουμε το κλείσιμο, του θέματος όπως αυτό γράφτηκε για το τεύχους της 15ης Ιουνίου του 2012: «Παραφράζοντας τον Σάμουελ Τζόνσον, που έλεγε πως ο πατριωτισμός είναι το μεγαλύτερο καταφύγιο των απατεώνων, μπορεί ίσως να πει κάποιος, πως ο πατριωτισμός είναι ένα βολικό καταφύγιο για τους εφοπλιστές».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου