Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Βασιλική Τρουφάκου: Ενζενί στο «Κάτω Παρτάλι»,νεράιδα στη Λίμνη Βουλιαγμένης

Σκοτάδι. Γύρω από μια λίμνη. Θεατές γεμίζουν τα καθίσματα σε αυτό το καλοκαιρινό θέατρο στη Λίμνη της Βουλιαγμένης. Πίσω από τα βράχια εμφανίζεται μια κοπέλα με χαρακτηριστικό, διαπεραστικό μπλε βλέμμα. Η «Νεράιδα». Η Βασιλική Τρουφάκου μας μιλά για την αναγνωρισιμότητα, την τηλεοπτική επιτυχία, τις καλοκαιρινές διακοπές, το πτυχίο του Πολυτεχνείου, την πλατεία της Νέας Σμύρνης και τα κακόβουλα σχόλια.

Αλήθεια, πόσο διαφορετική είναι η ζωή της τον τελευταίο χρόνο μετά τη συμμετοχή της στο σίριαλ «Κάτω Παρτάλι»; «Μη φανταστείς τεράστιες διαφορές. Σίγουρα υπήρξαν κάποιες αλλαγές, αλλά η μετάβαση είναι ομαλή. Αλλωστε είναι ακόμη σχετικά νωρίς. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται τον Φλεβάρη. Πλέον πρέπει να οργανώνω πιο συστηματικά το πρόγραμμά μου. Παλιότερα ήταν διαφορετικά. Με σιγουριά μπορώ να πω ότι ήταν μια θετική εμπειρία. Οικονομικά; Σαφέστατα το ζήτημα του βιοπορισμού είναι ακόμη υπαρκτό. Ισως δεν νιώθω πλέον μεγάλη ανασφάλεια. Δεν υπάρχει η σεζόν της ανεργίας. Βλέπεις στην Ελλάδα δεν υπάρχουν συμβόλαια και προκαταβολές όταν συζητάς μια δουλειά, δίνεις απλώς τον λόγο σου. Μπορεί να έχεις ήδη αρνηθεί τρεις προτάσεις, να συμφωνήσεις για έναν ρόλο και τελικά να μείνεις χωρίς δουλειά. Ωστόσο δεν συνέβη κάτι τόσο συγκλονιστικό στην οικονομική μου κατάσταση. Σίγουρα όμως ανησυχώ λιγότερο», εξηγεί.

Εδώ και αιώνες, όταν δανείζεται ένα εθνικό κράτος, σε αντίθεση με ένα νοικοκυριό ή μια επιχείρηση, δεν υπάρχει τρόπος να του επιβάλεις την αποπληρωμή. Ο λόγος είναι απλός. Εάν χρεοκοπήσει ένα κράτος, τότε ενεργοποιείται ο διεθνής κανόνας της ισότητας των εθνικών κρατών. Κανένα κράτος ή δικαστήριο δεν μπορεί να επιβάλει σε ένα άλλο την αποπληρωμή. Συνεπώς, οι λύσεις μέχρι στιγμής ήταν ο έμμεσος οικονομικός εκβιασμός, οι άτυπες διαπραγματεύσεις (το Κλαμπ των Παρισίων) και η προσφυγή
σε διεθνείς δανειστές, όπως το ΔΝΤ. Τελικά όμως, η μοναδική δόκιμη μέθοδος είναι οι διαπραγματεύσεις δανειστών και εθνικού κράτους και η συμφωνία σε ένα κουρεμένο χρέος. Μετά η χώρα επέστρεφε στις αγορές, κατά κανόνα μετά από 3-4 χρόνια (η "αμνησία των αγορών").
 
Αυτά τα γνωρίζει φυσικά ο δικαστής Γκρίζα (Τhomas Griesa). Ως γνωστόν, η Αργεντινή είχε συμφωνήσει το 2005 και το 2010 με το 90% των ιδιωτών πιστωτών της να τους πληρώνει 28 σεντς για κάθε δολάριο. Ενδιάμεσα ο κ. Σίνγκερ (Paul Singer) αγόραζε σε εξευτελιστικές τιμές αργεντίνικα ομόλογα και στη συνέχεια προσέφυγε στον δικαστή απαιτώντας την πληρωμή τους στο 100% της ονομαστικής αξίας τους. Ο δικαστής τον δικαίωσε, επικαλούμενος ότι τα ομόλογα είχαν αυτοδύναμη υπόσταση (ήταν αμερικανικού δικαίου) και έπρεπε να πληρωθούν μάλιστα κατά προτεραιότητα έναντι του 90%. Γνωρίζοντας όμως τον διεθνή κανόνα, ότι δεν μπορεί να επιβάλει την απόφασή του, όρισε διαπραγματευτή για να οδηγήσει τα δύο μέρη σε συμφωνία.

Οι περισσότεροι έγκυροι νομικοί των ΗΠΑ γράφουν ότι ο δικαστής δεν έπρεπε καν να εμπλακεί σε τέτοια δίκη εφόσον δεν μπορεί να εκτελέσει την όποια απόφαση πάρει (βλ. πρόσφατη αρθρογραφία στην Wall Street Journal). Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ στο οποίο προσέφυγε η Αργεντινή δήλωσε αναρμόδιο. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ τηρεί ουδέτερη στάση. 100 διεθνούς φήμης οικονομολόγοι, που περιλαμβάνουν και τα μισά οικονομικά Νόμπελ της πρόσφατης περιόδου, κάλεσαν την Πέμπτη το Κογκρέσο να περάσει νόμο που να απαγορεύει σε δικαστές να παίρνουν τέτοιες ανόητες αποφάσεις που δυναμιτίζουν την παγιωμένη διαδικασία της διαπραγμάτευσης και προκαλούν οικονομική αναστάτωση χωρίς λόγο.

Η Αργεντινή κι εμείς


Είναι πρότυπο η Αργεντινή για τον ΣΥΡΙΖΑ; Και αν όχι, ήταν λάθος η περίφημη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα το 2012, που αναπαράγουν από χθες ad nauseam τα χαλκεία του παλαιοκομματισμού;

Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι εύκολη: η Αργεντινή δεν μπορεί να είναι το πρότυπο εξόδου από την ελληνική κρίση, γιατί το πολιτικό περιβάλλον των δύο χωρών και τα δομικά χαρακτηριστικά του χρέους τους είναι ποιοτικά διαφορετικά. Η Αργεντινή δεν ανήκει σε έναν υπερεθνικό οργανισμό πολιτικής και οικονομικής ολοκλήρωσης, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση. (Η Μερκοσούρ είναι πολύ πιο χαλαρή). Κυρίως, όφειλε (και οφείλει) το μεγαλύτερο τμήμα του χρέους της σε ιδιώτες, όχι σε κράτη και θεσμικούς διεθνούς οργανισμούς, όπως η Ελλάδα. (Ακόμη και αυτή αποπλήρωσε πλήρως και χωρίς κούρεμα το χρέος της προς το ΔΝΤ, ύψους περίπου οκτώ δισ. δολαρίων).

Η μονομερής στάση πληρωμών του 2002 ήταν, γι’ αυτήν, όχι μόνον αναγκαστική αλλά η βέλτιστη λύση. Ήταν αναγκαστική γιατί το ΔΝΤ είχε ήδη τραβήξει την πρίζα, αρνούμενο την επικείμενη δόση, αλλά και γιατί είχε φανεί πλέον ότι η συμμόρφωση με το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά του αποτελούσε κατήφορο προς την καταστροφή. Ήταν νόμιμη, γιατί η «κατάσταση ανάγκης» που επικαλέστηκε ως λόγο αναστολής πληρωμών το Διάταγμα της 6ης Φεβρουαρίου του 2002, αποτελεί αναγνωρισμένο εθιμικό κανόνα του διεθνούς δικαίου. Τα κράτη μπορούν να την επικαλεστούν εφόσον αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλισθεί ζωτικό τους συμφέρον έναντι άμεσου και επικείμενου κινδύνου, όταν, με άλλα λόγια, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν ταυτόχρονα τους δανειστές τους και να εκπληρώνουν τις βασικές κοινωνικές τους λειτουργίες, όπως η δημόσια τάξη, η άμυνα, η υγεία, η κοινωνική πολιτική.

Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: επικυρώθηκαν οι εκλογές-ξεκινούν οι ενστάσεις - ποιοι εκλέγονται

Με την υπ' αριθμόν 897/2014 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών επικυρώθηκαν και αναρτήθηκαν σήμερα τα επίσημα αποτελέσματα των δημοτικών εκλογών της 25ης Μαϊου  για το Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, όπου ανακηρύσσεται και επίσημα ως νέος δήμαρχος ο Γρ. Κωνσταντέλλος με διαφορά 12 ψήφων από την παράταξη του απερχόμενου δημάρχου κ. Πανά.

Μετά την επίσημη ανακήρυξη των αποτελεσμάτων, άνοιξε ο δρόμος για την κατάθεση ένστασης για το εκλογικό αποτέλεσμα της 25ης Μαϊου από την παράταξη του απερχόμενου δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης κ. Σπύρου Πανά.

Μετά και την επίσημη ανακήρυξη των επιτυχόντων συνδυασμών από το πρωτοδικείο, εντός επτά ημερών ο συνδυασμός του απερχόμενου δημάρχου κ. Σπύρου Πανά όπως ορίζει το άρθρο 48, θα καταθέσει ένσταση στο εκλογοδικείο Αθηνών ώστε να εξεταστούν τα ευρήματα της επανακαταμέτρησης.

Παράνομο μίνι καζίνο και στην Καλλιθέα

Άλλο ένα μίνι καζίνο εντόπισαν στην Καλλιθέα Αττικής οι αστυνομικοί.

Σε έφοδο ανδρών της Ο.Π.Κ.Ε., συνελήφθησαν ένας 27χρονος υπήκοος Συρίας ως ο προσωρινά υπεύθυνος του καταστήματος και μία 37χρονη σερβιτόρα
από τη Βουλγαρία, ενώ αναζητείται ο αλλοδαπός ιδιοκτήτης.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 16 ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ειδικό λογισμικό για τη διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών, πέντε τραπέζια για το παιχνίδι «Μπλακ Τζακ», καθώς και τέσσερα τραπέζια με εγκατεστημένη ρουλέτα στο καθένα.


Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.


Πηγή: www.tanea.gr

Νεοναζί ξυλοκόπησαν μετανάστη στα Πατήσια

Επίθεση από ομάδα νεοναζί δέχθηκε τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής ο Σαφράζ Αχμέντ, στην περιοχή των Πατησίων, όπως καταγγέλλει η ΚΕΕΡΦΑ (Κίνηση Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή). Περιγράφοντας την αιματηρή επίθεση, αναφέρει:

"Είχε σχολάσει από τη δουλειά του στη Καλλιθέα και πήρε το τρόλεϊ 11. Όταν κατέβηκε τον ακολούθησε ένα φασιστοειδές που άρχισε να του κάνει «ερωτήσεις» όπως που δουλεύεις. Όταν απάντησε στη Καλλιθέα, ο νεοναζί του είπε: «εκεί έχει πολλούς Χρυσή Αυγή, δεν έχεις πάθεις τίποτα;» «Όχι», απάντησε ο Σαφράζ και προσπάθησε να προχωρήσει ενώ τον ακολουθούσε τηλεφωνώντας ο νεοναζί. Στη γωνία άρχισε να τον τραβάει προς ένα σχολείο όπου μαζί με άλλους τέσσερις τον έβαλαν στη μέση και τον βαρούσαν στο πρόσωπο με σιδηρογροθιές. Σταμάτησαν όταν έβαλε τις φωνές ένας εξηντάχρονος από την γειτονιά. Έφτασε η Αστυνομία και λίγο μετά το ασθενοφόρο που τον μετέφερε στο Νοσοκομείο.


Η ομάδα των νεοναζί έδρασαν την ίδια μέρα όπου χρυσαυγίτες με την κάλυψη της Αστυνομίας του Κικίλια περιπολούσαν επί ώρες με πρόσχημα μνημόσυνο των Φουντούλη-Καπελώνη στο Ν.Ηράκλειο, ενώ επιτέθηκαν στη κατάληψη Κούβελου στο Μαρούσι. Με τον επικεφαλής εκπαιδευτή των ταγμάτων εφόδου Κασιδιάρη στη φυλακή τα τάγματα εφόδου επιχειρούν
να ξανακάνουν την εμφάνιση τους.

Αποκαταστάσεις, από τον ΚΥΡ

Πηγή: i-kyr.gr

"Μια νύχτα στην όπερα" στο Αυτοδιαχειριζόμενο πρ.Κάμπινγκ Βούλας

Η ταινία του Σαμ Γουντ "Μια Νύχτα στην Όπερα - A Night at the Opera" θα προβληθεί την Παρασκευή 8 Αυγούστου στις 9.00 το βράδυ στο Αυτοδιαχειριζόμενο πρ. Κάμπινγκ της Βούλας.

Σκηνοθεσία: Σαμ Γουντ
Πρωταγωνιστούν: Γκρούτσο, Τσίκο και Χάρπο Μαρξ

Υπόθεση:

Ο Γκρούτσο, ο Τσίκο και ο Χάρπο Μαρξ, αυτή τη φορά αποφασίζουν να «ανατινάξουν» τον σνομπ κόσμο της όπερας βοηθώντας ένα ερωτευμένο ζευγάρι τραγουδιστών, να υπερνικήσουν τα εμπόδια των «εχθρών» τους και να θριαμβεύσουν σε αυτήν.

Το «ταξίδι» τους που θα αρχίσει στο πλοίο που θα τους μεταφέρει στη Νέα Υόρκη, περιλαμβάνει μια από τις πιο κλασσικές κωμικές σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου, αυτή του συνωστισμού σε μια μικροσκοπική καμπίνα 15 διαφορετικών ανθρώπων με τη συμμετοχή στη συγγραφή της του μεγάλου Μπάστερ Κίτον. Για να καταλήξουν μετά από μια σειρά ασύλληπτων καταστάσεων, μεταμφιέσεων και αλλαγών ταυτοτήτων, να «κατεδαφίσουν» την Όπερα της Νέας Υόρκης μετατρέποντας την σε πραγματικό τσίρκο.

Περισσότερα:

36ο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας στην Κινηματογραφική Λέσχη Ελληνικού-Αργυρούπολης

Πανδαισία ταινιών μικρού μήκους από την Κινηματογραφική Λέσχη Ελληνικού-Αργυρούπολης το Σαββατόβραδο 9 Αυγούστου στις 9.00. Η προβολή θα γίνει στο Πάρκο της 129 ΠΥ (Δραγατσανίου και Πραξιτέλους, κοντά στο Praktiker) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
 
Ολόκληρο το πρόγραμμα προβολών της ΚΙ.Λ.ΕΛ.ΑΡ. θα το δείτε εδώ.
 
Δείτε τα βραβεία του 36ου Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας 2013 που θα προβληθούν:
 
Χρυσός Διόνυσος
1ο Βραβείο Μυθοπλασίας στην ταινία «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου. 

 

"Διασταυρούμενες Ζωές" από την Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης, την Τετάρτη 6 Αυγούστου

Την ταινία "Διασταυρούμενες Ζωές (Krugovi / Circles) του Σρένταν Γκολούμποβιτς προβάλλει η Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης την Τετάρτη 23 Ιουλίου στις 9.00 και 11.00μμ. Η προβολή θα γίνει στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ηλιούπολης "Μελίνα Μερκούρη" (Λεωφ. Ειρήνης 50).
 
Ολόκληρο το θερινό πρόγραμμα προβολών της Κ.Λ.Η. θα το δείτε εδώ.

Σκηνοθεσία: Σρένταν Γκολούμποβιτς
Πρωταγωνιστούν: Αλεξάντερ Μπέρτσεκ, Λέον Λούτσεβ, Νεμπόιζα Γκλόκοβατς,
Νικόλα Ρακόσεβιτς, Χριστίνα Πόποβιτς, Μπόρις Ιζάκοβιτς, Βουκ Κόστιτς

Υπόθεση:
 
Πέντε άνθρωποι επηρεάζονται από μια τραγική ηρωική πράξη. 12 χρόνια αργότερα, ο καθένας από αυτούς θα πρέπει να αντιμετωπίσει το παρελθόν, μέσα από τη δική τους κρίση.


Θα ξεπεράσει την ενοχή, την απογοήτευση, την επιθυμία για εκδίκηση; Θα κάνουν το σωστό πράγμα, με κάθε κόστος;

Πολιτικό τραγούδι: άνθιση, κάμψη και η αναγκαιότητα του σήμερα

γράφει η Κωνσταντίνα Κακιοπούλου

Η  ανάγκη  για πολιτικό τραγούδι σήμερα φαντάζει εντονότερη από ποτέ. Θαρρείς πως η εποχή διψάει για τη δημιουργία νέων πολιτικών τραγουδιών, με νέους   σύγχρονους ρυθμούς, έντονους και αληθινούς στίχους και νέα νοήματα που θα αφυπνίζουν τις συνειδήσεις και θα ενισχύουν τα αισθήματα αγωνιστικότητας, επαναστατικότητας, δύναμης, κινητοποίησης και συσπείρωσης.

Ζούμε σε χαλεπούς καιρούς. Η οικονομική κρίση έχει εισέλθει για τα καλά στις ζωές μας υποτάσσοντας και χαλιναγωγώντας τις. Φυσικά κατάφερε να εδραιωθεί, διότι το έδαφος πάνω στο οποίο εγκαταστάθηκε ήταν εξαρχής σαθρό και αλλοιωμένο. Η πολιτιστική παρακμή σε συνδυασμό με την κρίση ηθών, αξιών και πνεύματος, αποτέλεσαν τα ερείσματα επάνω στα οποία στηρίχθηκε η οικονομική κρίση για να μπορέσει να παγιωθεί και να γιγαντωθεί.

Σε μία τόσο έκρυθμη εποχή, οι πολίτες έχουν ανάγκη το πολιτικό τραγούδι, ως μέσο έκφρασης των σκέψεών τους, των θέλω τους, της αγωνιστικότητάς τους και των απόψεών τους. Είναι αναγκαίο να υπάρξουν πολιτικά τραγούδια που θα συγκεντρώνουν στους κόλπους τους τα τεκταινόμενα και τα οποία με δυναμικούς στίχους θα καυτηριάζουν την όλη κατάσταση και τα κακώς κείμενα, θα αφυπνίζουν εμάς τους πολίτες, θα μας ενδυναμώνουν με θάρρος και παρρησία και θα μας  παρακινούν έτσι ώστε να συσπειρωθούμε, να αγωνιστούμε για ένα καλύτερο αύριο και να μην παραδώσουμε τα όπλα αμαχητί.  Να μας υπενθυμίσουν την τεράστια δύναμη που έχουμε και πως τίποτε δεν τελείωσε. Πως πρέπει να βγούμε αλώβητοι από τον κυκεώνα στον οποίο μας έχουν τοποθετήσει και πως έχουμε τη δύναμη να το κάνουμε. Πως το ότι δεν μπορούμε να σπάσουμε τα δεσμά μας και να ξεφύγουμε από αυτά είναι μία ψευδαίσθηση που μας καλλιεργούν για να μας μετατρέψουν σε υποταγμένα  πειθήνια όργανα, ανήμπορα να αντιδράσουν και έτσι να μην συνειδητοποιήσουμε  πως αν υψώσουμε το ανάστημά μας μπορούμε να πετύχουμε πολλές αλλαγές και να αναδιαμορφώσουμε τα πράγματα συλλήβδην.

Εσείς θυμάστε το cinema "Καλαμάκι";

Ο Άλιμος είχε τρία θερινά σινεμά. Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρία! Το ένα λέγονταν «Αύρα» και βρισκόταν στην Αγορά της Θουκυδίδου, το άλλο ήταν το «Αχίλλειον» που μέχρι πριν λίγα χρόνια βρισκόταν -έρημο πια- στην παραλιακή και το τρίτο ήταν το «Καλαμάκι»
το οποίο συνήθως έφερνε ταινίες με τον Bruce Lee.
 
Το «Σινέ Καλαμάκι» είναι το μόνο που υπάρχει ακόμη και βρίσκεται στην οδό Aρτέμιδος. Δυστυχώς η πλήρης εγκατάλειψη του είναι φανερή. Θα ήταν πολύ ωραίο να μπορούσε να διατηρηθεί ως ένα αναμνηστικό-στολίδι του Καλαμακίου.

Θανάσης Παπακωνσταντίνου: «Δεν μπορώ να τραγουδάω σα να μην συμβαίνει τίποτα»

Ο κόσμος που ακολουθεί τόσα χρόνια τον Θανάση Παπακωνσταντίνου δεν το κάνει μόνο για τα καλά και σημαντικά τραγούδια του. Το κάνει και για τη στάση που κρατάει απέναντι στα πράγματα και τη θέση του στην επικαιρότητα. Στις περισσότερες συναυλίες του τοποθετείται, σχολιάζει και παρατηρεί πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας για τα οποία ελάχιστοι καλλιτέχνες πλέον μιλάνε.

Όπως λέει ο ίδιος «αυτό που πραγματικά θέλει το σύστημα από έναν καλλιτέχνη είναι να είναι ο σημερινός γελωτοποιός! Δηλαδή, να παίζει, να διασκεδάζει τον κόσμο και να μην τον ενδιαφέρει τι γίνεται γύρω του». και συνεχίζει... «Εγώ δε μπορώ γενικά να τραγουδάω σαν να μη συμβαίνει τίποτα γύρω μου. Έχουν συμβεί τρομερά και φοβερά πράματα. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια έχουν πάρει πίσω κατακτήσεις των λαών όλων της γης γεμίζοντας το χώμα με αίμα. Μέσα σε λίγα χρόνια το αδηφάγο χρηματοπιστωτικό σύστημα τα έχει πάρει όλα πίσω. Ένα τέτοιο φοβερό πράμα, εδώ στη χώρα μας, είναι αυτό με τα ανατριχιαστικά λευκά κελιά όπου απομονώνουν τους φυλακισμένους για δέκα και για δεκαπέντε χρόνια χωρίς να έρχονται σε επαφή με τους δικούς τους ανθρώπους.»

Τις δηλώσεις του από τη συναυλία στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 30 Ιουλίου μπορείτε να τις ακούσετε στο παρακάτω βίντεο:
                   


Πηγή: www.musicpaper.gr